مخالفت لیبی با حضور نیرو‌های آمریکایی در غرب این کشور-راهبرد معاصر
رونمایی واشنگتن از قوانین جدید برای جلوگیری از دستیابی ایران به اطلاعات آمریکایی گزارش سخنگوی وزارت خارجه از سفر عراقچی به بحرین حزب الله: فرستاده آمریکا علناً از تغییر در قطعنامه ۱۷۰۱ سخن می‌گوید تقاضای عربستان از ایران برای برگزاری رزمایش در دریای سرخ رئیس جمهور جدید ویتنام انتخاب شد «گوترش» خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد دیدار عراقچی با پادشاه بحرین هاآرتص مدعی دسترسی هکر‌های مرتبط با ایران به اطلاعات مهم سران تل‌آویو شد اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق جهاد اسلامی هدف قرار گرفتن زیاد النخاله در دمشق را تکذیب کرد کیف همسر یحیی السنوار چقدر قیمت داشت؟ + تصاویر عراقچی عازم بحرین شد لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه عربستان در الجزایر حمله جدید صهیونیست‌ها به ضاحیه بیروت | نفوذ پهپادی حزب‌الله به حیفا رسانه صهیونیستی: اسرائیل امشب تمامی تاسیسات اقتصادی مهم حزب الله را مورد حمله قرار خواهد داد

مخالفت لیبی با حضور نیرو‌های آمریکایی در غرب این کشور

رئیس کمیسیون دفاعی و امنیت ملی در پارلمان لیبی اعلام کرد مردم کشورش با حضور نیرو‌های آمریکایی در غرب لیبی مخالفند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۱۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 08
کد خبر: ۲۴۸۸۲۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ «طلال المیهوب» رئیس کمیسیون دفاعی و امنیت ملی در پارلمان لیبی تاکید کرد، اقدامات آمریکایی‌ها در غرب لیبی می‌تواند منجر به اختلال در روند سیاسی شود.

وی به خبرنگار روسیا الیوم گفت: مردم لیبی ترجیح می‌دهند، به سمت انتخاباتی حرکت کنند که نیرو‌های مسلح در آن خلل ایجاد کرده‌اند. حمایت آمریکا از گروه‌های مسلحانه در غرب لیبی و تلاشش برای تشکیل نیروی اروپایی - لیبیایی مانع از برقراری ثبات در کشور می‌شود.

وی افزود، اقدامات آمریکا، موجب می‌شود این گروه‌های مسلح در غرب لیبی با هر گونه انتخابات و یا توافق درباره یکسان‌سازی حوزه نظامی مخالفت کنند و همین مساله مانع از توافق میان احزاب لیبی می‌شود.

عملیات نیروی اروپایی به معنای حضور نظامیان غربی در لیبی به بهانه حفاظت از چاه‌های نفت و منافع لیبی، مبارزه با تروریسم و گسترش نفوذ در این منطقه است که زمینه را برای حضور دائم با راهکار‌هایی که احتمالا در آینده اعلام می‌شود، آماده می‌کند.

«عقیله صالح» رئیس پارلمان لیبی قبلا گفته بود تنها راه‌حل در لیبی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و دادن آزادی انتخاب به مردم لیبی در یک انتخابات آزاد و شفاف است.

صالح بر لزوم تشکیل یک دولت متحد در سراسر کشور جهت برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت وجود چنین دولتی به دودستگی پایان می‌دهد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده