قیمت جهانی طلا امروز ۲۰ تیر ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

قیمت جهانی طلا امروز ۲۰ تیر ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۳۶۹ دلار و ۷۱ سنت رسید.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 10
کد خبر: ۲۴۹۲۱۹

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مربوط به تورم در آمریکا هستند که بیش از پیش مسیر سیاست‌های پولی فدرال رزرو را مشخص کند.

 

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.24 درصد افزایش به 2369 دلار و 71 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.34 درصدی به 2375 دلار و 90 سنت رسیده است.

 

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهارات خود در مقابل سنا اعلام کرد رشد تورم در این کشور طی ماه‌های گذشته آرام‌تر بوده و اطلاعات مثبت بیشتر می‌تواند زمینه را برای پایین آوردن نرخ بهره آماده کند.

 

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به اطلاعات اقتصادی آمریکا، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر افزایش یافته، اما از آنجایی که جروم پاول منتظر خبرهای خوب بیش‌تری‌ست، نیاز به کاهش بیشتر تورم است تا اطمینان بیشتری به سیاستگذاران برای پایین آوردن نرخ بهره بدهد.

 

تاجران حالا 73 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه سپتامبر پایین بیاید. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

 

انتظار می‌رود تورم در آمریکا 0.1 درصد طی یک ماه گذشته افزایش یافته باشد و تورم سالیانه به 3.1 برسد. هرگونه افزایش فشار بر قیمت‌ها مبارزه فدرال رزرو با تورم را به چالش کشیده و پایین آمدن نرخ بهره را به تعویق می‌اندازد که تاثیر مستقیم بر طلا گذاشته و قیمت آن را تا سطح 2300 دلار پایین می‌آورد.

 

قیمت نقره امروز با 0.13 درصد کاهش به 31 دلار و 2 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.26 درصدی، 986 دلار و 46 سنت معامله می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار