نروژ ۶ فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین می‌دهد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

نروژ ۶ فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین می‌دهد

نخست وزیر نروژ از تصمیم کشورش برای ارسال ۶ فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 10
کد خبر: ۲۴۹۳۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ «یوناس گار استوره» (Jonas Gahr Støre) نخست وزیر نروژ امروز چهارشنبه و مقارن با نشست سران کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آمریکا از ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین خبر داد.

نخست وزیر نروژ اعلام کرد که ۶ فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین تحویل خواهد داد.

بر اساس اعلام این رسانه، نخست وزیر نروژ در اظهاراتی جانبدارانه گفت: تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به کی یف از سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

کی یف مدت هاست که این جنگنده‌های پیشرفته را درخواست کرده است تا مثلا به نیروی هوایی خود برتری نظامی دهد؛ این در حالیست که روسیه پیشتر بار‌ها تأکید کرده است که کمک‌های اهدائی محور غرب را اهداف مشروع نظامی قلمداد کرده و آن‌ها را نابود می‌کند.

نشست سران ناتو در حالی در آمریکا برگزار می‌شود که حمایت از اوکراین در برابر روسیه یکی از مهمترین محور‌های آن است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از ورود به واشنگتن برای شرکت به عنوان میهمان در اجلاس سران ناتو اعلام کرد: تمام عزم خود را به کار خواهم گرفت تا حمایت مالی، سیاسی، و تسلیحاتی غرب از اوکراین را تضمین کنم. ما نیازمند تقویت سامانه دفاع موشکی هستیم. همچنین ما به دنبال تصمیم قاطع ناتو به منظور اختصاص جنگنده‌های اف ۱۶ بیشتر به کی یف هستیم. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار