واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان

مقام‌های ارشد روسیه ضمن هشدار درباره «پاسخ سخت و مناسب» مسکو به تصمیم آمریکا برای استقرار موشک‌های دوربرد در آلمان از سال ۲۰۲۶، این تصمیم را «اشتباه فاحش محاسباتی» دو کشور قلمداد کردند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۴ - ۲۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 11
کد خبر: ۲۴۹۵۰۲

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از ریانووستی، «والنتیا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه گفت که پاسخ روسیه به استقرار موشک های دور برد آمریکا در آلمان سخت و مناسب خواهد بود.

 

وی افزود: طبق قراردادهای امضا شده پس از جنگ سرد، آلمان به هیچ وجه حق ندارد از این نوع تسلیحات داشته باشد.

 

سفیر روسیه در آلمان هم گفت: طرح آمریکا برای استقرار موشک‌های دوربرد در خاک آلمان از سال ۲۰۲۶، تهدید آشکار و مستقیم برای امنیت روسیه است. این اقدام منجر به افزایش رویارویی و خطر تنش های غیرقابل کنترل خواهد شد و اتخاذ تدابیر مناسب از سوی روسیه را به دنبال خواهد داشت.

 

«کنستانتین گاوریلوف» رئیس هیئت روسیه در مذاکرات وین هم به ریانووستی گفت: تصمیم آمریکا برای استقرار موشک های دوربرد در آلمان، اشتباه محاسباتی فاحش این دو کشور است. این اقدام به جهانیان نشان می دهد که این کشورها قصد تضعیف امنیت بین المللی را دارند.

 

وی افزود: از نقطه نظر نظامی، ناتو تهدیدات امنیتی را افزایش می دهد و روسیه ناچار به دفع تهدیدات خواهد شد. پاسخ نظامی روسیه به استقرار موشک های ایالات متحده در آلمان یک سیگنال هشداردهنده برای دشمنان متکبر روسیه خواهد بود.

 

واکنش‌های مقامات روس به این رویداد در حالی است که «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان برنامه اعلام شده توسط پنتاگون برای استقرار سامانه های تسلیحاتی دوربرد در آلمان را تصمیم بسیار خوبی دانست و تأکید کرد این اقدام به مهار روسیه کمک خواهد کرد./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار