بایدن: در دومین مناظره شرکت می‌کنم | ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

بایدن: در دومین مناظره شرکت می‌کنم | ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است

«جو بایدن» در تازه‌ترین مصاحبه‌اش گفت که قصد دارد طبق تاریخ تعیین‌شده در ماه سپتامبر دومین مناظره را با رقیبش «دونالد ترامپ» برگزار کند و در عین حال تاکید کرد که این رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنان نهاد‌های دموکراتیک را «تهدید» می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 16
کد خبر: ۲۵۰۱۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ جدیدترین مصاحبه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با تلویزیون ان‌بی‌سی پس از آن انجام شده است که «دونالد ترامپ» بعد از جریان ترور نافرجام، دوشنبه شب رسما به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه از سوی کنوانسیون ملی این حزب برگزیده شد و «جیمز دیوید ونس» سناتور ایالت اوهایو را به عنوان گزینه‌ای برای معاونت خود برگزید.

جو بایدن در گفتگو با خبرنگار ان‌بی‌سی به مسئله جنجال برانگیزی پرداخت که پیشتر خواستار «هدف‌گیری» ترامپ شده بود و در این خصوص گفت: «این اشتباه بود که گفتم نامزد حزب جمهوری‌خواه را هدف می‌گیرم، اما استدلالم این است که لفاظی‌های او خشونت‌آمیزتر است برای مثال وقتی که گفت اگر پیروز نشوم حمام خون به راه خواهد افتاد و یا زمانی که گفت اگر پیروز شوم همه آنهایی که در جریان شورش به کنگره متهم شدند را آزاد خواهم کرد. او همچنان تهدیدی برای نهاد‌های دموکراتیک به‌شمار می‌رود.»

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در ادامه با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ تاکید کرد: «من مناظره‌ای دیگری با او طبق تاریخ توافق شده در ماه سپتامبر خواهم داشت. البته عملکردی در همان سطحی که داشتم از خود ارائه نخواهم داد.»

پس از برگزاری اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ میان «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه در تاریخ ۲۷ ژوئن، عملکرد ضعیف رئیس‌جمهور بایدن، لکنت زبانی و عدم تسلط او موجب شده تا دموکرات‌ها در بُهت عظیمی فرو بروند و نگران شکست در انتخابات و طبیعتا پیروزی ترامپ شوند. هم‌چنین طی هفته‌های اخیر فشار فزاینده‌ای از سوی دموکرات‌ها، حامیان مالی کارزارش و رسانه‌های نزدیک به این حزب وجود داشته و خواستار کناره‌گیری او از رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند.

بایدن هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی معاون احتمالی دونالد ترامپ گفت: «او در مسائلی شبیه به ترامپ است و من هیچ تفاوتی نمی‌بینم.»

او درباره گفت‌وگویی که با دونالد ترامپ پس از ترور نافرجام داشت، بیان کرد: «خیلی صمیمی به او گفتم که چقدر نگران هستم و می‌خواهم از اوضاعش مطمئن بشوم. صدایش خوب بود و گفت که حالش خوب است و هم‌چنین از من تشکر کرد که با او تماس گرفتم. من به او گفتم که من و جیل برایش دعا می‌کنیم و امیدوارم تمام خانواده‌اش این موضوع را با موفقیت پشت سر گذاشه باشند.»

روز یکشنبه در پی سوءقصد ناکام به جان «دونالد ترامپ» در جریان یک کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا، مقام‌های آمریکایی و بسیاری از سران کشور‌ها این حادثه را محکوم کردند و هم‌چنین تحقیقاتی از سوی اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا آغاز شده است.

جو بایدن درباره اولین واکنش خود به ترور نافرجام رقیبش چنین گفت: «اولین واکنش من این بود که خدای من، خشونت بسیار زیاد است. منظورم این است که اصلا جایی برای خشونت در سیاست آمریکا نیست و البته ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نه تنها این مسئله (ترور)، بلکه صحبت از آن نیز خیلی عادی شده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در جواب سوالی مبنی بر اینکه آیا این حادثه به یک شکست بزرگ امنیتی بدل شده است، گفت: «من با سرویس مخفی ایالات متحده احساس امنیت می‌کنم. من ۲ بار با تمام جوامع اطلاعاتی در اتاق وضعیت دیدار کرده‌ام و تحقیقات کاملا مستقل را خواستار شده‌ام.»

جو بایدن درخصوص لغو پرونده جنایی علیه ترامپ درباره نگهداری اسناد محرمانه گفت: «من تعجب نمی‌کنم. این از تصمیمات مصونیتی است که دادگاه در مورد آنها حکم داده است.»

قاضی دادگاهی در شهر فلوریدا آمریکا روز دوشنبه پرونده کیفری نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده توسط دونالد ترامپ را غیرقابل طرح دانست و بدین ترتیب این پرونده علیه ترامپ درباره نگهداری اسناد محرمانه لغو گردید.

بایدن در قسمت دیگری از این مصاحبه پیرامون اینکه آیا اتفاقات اخیر موجب کناره‌گیری او از رقابت‌های انتخاباتی می‌شود، با کلمه «خیر» پاسخ داد و تصریح کرد: «در دومین مناظره انتخاباتی شرکت می‌کنم.» / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار