زائرین ترجیحا از مهران عبور نکنند-راهبرد معاصر

زائرین ترجیحا از مهران عبور نکنند

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به ازدحام وسیع حاکم بر گذرگاه مرزی مهران؛ از زائرین خواست حدالامکان از این گذرگاه عبور نکرده و از مرزهای شلمچه و چذابه تردد نمایند.‎
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 15
کد خبر: ۲۵۰۳۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد محمدی فر با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته روند بازگشت زائران افزایش یافته است، اظهار کرد: برای اولین بار، آمار بازگشت زائران اربعین به کشور بیش از زائرانی است که از کشور خارج شده اند. در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۶۸ هزار نفر از زائران اربعین به کشور بازگشتند، درحالی که ۱۵۵هزار نفر از کشور خارج شدند.


وی درباره وضعیت مرزهای کشور گفت: مرز مهران بالاترین تراکم جمعیت را در دو مسیر رفت و برگشت دارد، پس از مرز مهران به ترتیب مرزهای شلمچه، چذابه و خسروی بالاترین تراکم را دارند؛ البته تردد زوار در همه مرزها به صورت روان در حال انجام است.


دبیر ستاد مرکزی اربعین همچنین بیان کرد: افرادی که قصد دارند سفر خود را به تازگی آغاز کنند، حتما برای عبور راحت تر، مرزهای خسروی یا چذابه را برای تردد انتخاب کنند چراکه شرایط بسیار مناسب تری دارند. البته تمامی تمهیدات اندیشیده شده است و تاکنون مشکل خاصی در مرزها نداریم.

 

مرزها به صورت شبانه‌روز فعال هستند، البته با کاهش تعداد زائران در مرز خسروی، خروج زائران از این مرز از ساعت ۶ تا ۱۴ صورت می‌گیرد اما برای بازگشت گیت‌ها به صورت شبانه‌روز فعالیت می‌کنند.

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه روزهای شنبه و یکشنبه اوج بازگشت زائران را پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: امیدواریم که زائران با مدیریت سفر خود و بازگشت قبل یا بعد از این ایام، در مرزها معطل نشوند. ما تمام برنامه‌ها برای رفاه بهتر زائران در مرزها را تدارک دیده‌ایم و هیچ نگرانی برای بازگشت زائران وجود ندارد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده