سیستم‌های سرمایشی، مصرف‌کنندگان عمده برق در فصل گرما-راهبرد معاصر

سیستم‌های سرمایشی، مصرف‌کنندگان عمده برق در فصل گرما

مدیرکل امور انرژی توانیر گفت: سیستم‌های سرمایشی یکی از عمده‌ترین مصرف کنندگان برق در فصول گرم سال بوده که نصب سایبان روی کولرهای آبی وکندانسور کولرهای گازی می‌تواند باعث کاهش مصرف برق شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 19
کد خبر: ۲۵۰۴۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر با اشاره تأثیر سیستم‌های سرمایشی بر افزایش مصرف برق گفت: سیستم‌های سرمایشی یکی از عمده‌ترین مصرف کنندگان برق در فصل گرم به شمار می‌رود که در این میان نصب سایبان روی کولرهای آبی و کندانسور کولرهای گازی می‌تواند باعث کاهش مؤثر و ویژه‌ای در مصرف برق شود.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از این راهکار ساده و بکارگیری آن موجب افزایش پایداری شبکه برق می‌شود، توضیح داد: کولرهای آبی با تبخیر آب، گرمای نهان هوا را گرفته و بدین ترتیب هوای خنک به درون منازل دمیده می‌شود.

 

مدیرکل امور انرژی و مشتریان توانیر تصریح کرد: در این روند عواملی چون دمای هوا و میزان تبدیل گرمای نهان به هوای خنک مؤثر است به طوری که هرچه دمای هوا پایین‌تر باشد، خنکی بیشتری هم از طریق تبخیر وارد خانه می‌شود.

 

وی ادامه داد: در صورت قرار گرفتن سایبانی که بتواند فضای اطراف را تحت پوشش قرار دهد، از تابش مستقیم آفتاب جلوگیری شده و با خنک ماندن بدنه کولر، میزان تبخیر آب کاهش یافته و دمای آب هم پایین‌تر بیایید که در نتیجه هوای بسیار خنک‌تری وارد منزل مسکونی خواهد شد.

 

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: همه این موارد باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف برق می‌شود.

 

یاقوتی در خصوص کولرهای گازی نیز اظهار کرد: هرچه کندانسور کولرهای گازی در فضای خنک‌تری قرار گیرد، میزان گرمایی که از محیط درون به بیرون منتقل می‌کند، افزایش می‌یابد.

 

وی تصریح کرد: در مجموع عدم تابش مستقیم نور آفتاب بر روی تجهیزات سرمایشی باعث افزایش طول عمر تأسیسات و کاهش هزینه‌های خانوار می‌شود.

 

یاقوتی همچنین با اشاره به قیمت پایین سایبان‌های مربوط به کولرها تصریح کرد: با نصب سایبان مصرف برق کولرها بیش از ٣٠ درصد کاهش می‌یابد./ مهر

کلمات کلیدی: کولر برق تبخیر
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده