پیش بینی قیمت دلار ۳۰ تیر ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت دلار ۳۰ تیر ۱۴۰۳

قیمت دلار در چهار روز معاملاتی هفته اخیر در بیشتر روزها روندی کاهشی داشت. در مدت یاد شده حتی سوء قصد به جان ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز نتوانست منجر به رشد قیمت اسکناس دلار شود. معامله‌گران معتقدند در دو روز اخیر موضوع احتمال افزایش درگیری میان اسرائیل و یمن و برخی شایعات مبنی بر دست داشتن ایران در ترور ترامپ احتمال رشد قیمت دلار در اولین روز هفته را تقویت می‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 19
کد خبر: ۲۵۰۵۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، قیمت دلار در هفته پایانی تیر روند کاهشی داشت و با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. ریتم نزولی این اسکناس در بازار کم عمق ارز، دلار را در آخرین روز معاملاتی هفته در پله‌های ابتدایی کانال هفتم از کریدور پنجم نشاند.

 

قیمت دلار با مشخص شدن نتیجه انتخابات طی دو هفته اخیر در روند کاهشی قرار گرفته است و حتی سیگنال‌های نامساعد بین‌المللی نظیر ترور ترامپ نیز نتوانست ریتم افزایشی به بازارهای مالی بدهد. معامله‌گران معتقدند سیاست‌گذار از تمام توان خود برای تثبیت قیمت دلار استفاده می‌کند تا اسکناس آمریکایی را با کمترین قیمت به دولت بعدی تحویل دهد.

 

علاوه بر آن به نظر می‌رسد رکود روزهای محرم و کاهش پول در روزهای پایان هر ماه پول معاملات ارز را کم رمق و بی‌جان کرده است. از سوی دیگر معامله‌گران معتقدند بازارساز با ارزپاشی در صدد است که قیمت دلار را به میانه کریدور پنجم هزار برگرداند.


پیش‌ بینی قیمت دلار

گفتنی است در زمان تعطیلی بازارهای داخلی اخباری در خصوص افزایش درگیری میان اسرائیل و یمن منتشر شد و در پیامی اسرائیل احتمال حمله نظامی به یمن را بالا عنوان کرد. علاوه بر آن شبکه سی ان ان در گزارشی فوری اعلام کرد که ایالات متحده در هفته‌های اخیر اطلاعات مهمی را در مورد نقشه ایران برای ترور ترامپ به دست آورده بود. اطلاعاتی که منجر به افزایش تدابیر امنیتی ترامپ توسط سرویس مخفی قبل از ترور روز شنبه شد. در همین راستا نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به گزارش ادعایی سی‌ان‌ان اعلام کرد که این اتهامات بی‌اساس و مغرضانه است.

 

شایان ذکر است بعد از شروع به کار بازارها بعد از هفته نیمه تعطیل اخیر و بازگشایی بازار مرکزی طلا در پایتخت پس از یک هفته در صورتی که اخبار نامساعد سیاسی در شروع معاملات نخستین روز هفته مورد توجه معامله‌گران قرار بگیرد، امکان رشد تقاضا و افزایش قیمت دلار بالا می‌رود.

 

قیمت ارزهای مهم نزولی شد

گفتنی است قیمت درهم روز پنجشنبه با کاهش ۵۰ تومانی با رقم ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومانی معامله شد. قیمت تتر با کاهش ۱۵۰ تومانی به کانال ۵۷ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۵۷ هزار و ۹۵۰ تومانی ایستاد.

 

پوند انگلیس با کاهش ۶۰۰ تومانی روی قیمت ۷۴ هزار و ۲۸۰ تومانی معامله شد و یورو نیز با کاهش ۸۰۰ تومانی روی رقم ۶۲ هزار و ۴۷۰ تومانی ایستاد.

 

گفتنی است اسکناس دلار روز پنجشنبه با رقم ۴۶ هزار و ۸۱۶ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۳ هزار و ۷۱۳ تومانی عرضه شد و ۱۵۰ تومان افزایش داشت.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده