پیش بینی قیمت دلار ۹ مرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت دلار ۹ مرداد ۱۴۰۳

قیمت دلار در شروع به کار بازار ارز روز دوشنبه، با تلرانس محدودی در منطقه قیمتی روزهای گذشته معامله شد، اما در میانه معاملات با افزایش ۳۰۰ تومانی در کانال پایانی کریدور پنجم قرار گرفت. برخی از معامله‌گران محدودیت در ارزپاشی سیاست‌گذار را دلیل ریتم صعودی قیمت اسکناس دلار می‌دانند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۳۲۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت دلار روز دوشنبه با افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی در کریدور پنجم یک کانال بالا رفت. افزایش قیمت این اسکناس با ریتم پلکانی رخ داد و در پایان کار بازار ارز، دلار در کف کانال پایانی کریدور پنجم به کار خود خاتمه داد.
با بازگشایی بازار ارز در صبح دوشنبه، روند معاملات دلار رونق چندانی نداشت و حرفه‌ای‌های بازار ارز معتقد بودند بلاتکلیفی و بی‌تصمیمی ناشی از استقرار رئیس جمهوری چهاردهم و گمانه‌زنی‌ها در خصوص تشکیل کابینه، دلار را در روند رنج قرار داده است. کارشناسان اقتصادی برای ریتم افزایشی‌دلار، سه سناریو را مد نظر قرار می‌دهند.

 
در سناریوی اول، کارشناسان اقتصادی به تحولات سیاسی اشاره می‌کنند. بر این اساس، برخی از معامله‌گران دلیل روند صعودی قیمت دلار در نخستین روز آغاز به کار رسمی رئیس‌جمهوری چهاردهم را باز شدن طناب دلار از گردن دولت سیزدهم می‌دانند.

آنها معتقدند از این پس، توپ دلار رسماً در زمین دولت چهاردهم است واز این رو ارزپاشی بازارساز محدود شده است. همین موضوع، رشد قیمت دلار و نزدیک شدن به ارزش ذاتی را رقم زده است.

 
سناریوی دیگر حاکی از آن است که افزایش قیمت روز دوشنبه قابل توجه نیست و بازار، روند طبیعی خود را طی کرده است. آنها معتقدند روند رنج‌ دلار تا ۱۰ روز آینده ادامه دارد و مادامی که موضوع توافقات و مسائل کلان اقتصادی کشور سمت و سوی مشخصی بگیرد، دلار در منطقه پایینی کریدور ششم نوسان خواهد داشت.

 
در سناریوی سوم باید به تحولات منطقه اشاره کرد. گفتنی است رخدادهای منطقه همیشه بازارهای مالی را دچار فراز و فرود می‌کند؛ همین اتفاق در ریتم صعودی قیمت دلار در روز دوشنبه بی‌تاثیر نبود. موضوع تنش‌های لفظی میان اسرائیل و ترکیه و حمله تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی به لبنان در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفت و در افزایش قیمت دلار بی‌تاثیر نبود.

 
قیمت درهم روز دوشنبه با رقم ۱۶ هزار و ۱۴۰ تومانی معامله شد و رشد ۹۰ تومانی پیدا کرد. قیمت تتر با رشد ۱۰۰ تومانی روی رقم ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومانی ایستاد. پوند انگلیس روی قیمت ۷۶ هزار و ۱۰۰ تومانی معامله شد و رشد ۷۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۴ هزار و ۲۴۰ تومانی ایستاد و افزایش ۵۵۰ تومانی پیدا کرد.

گفتنی است روز دوشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۸ هزار و ۱۵۹ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۱۸۳ تومانی عرضه شد و افزایش ۱۰۰ تومانی پیدا کرد./تجارت نیوز

ارسال نظر