ثبت نام پیش فروش سایپا آغار شد/ آشنایی با قیمت و موعد تحویل شرایط فروش سایپا آبان ۱۴۰۴ قیمت روز گوشت قرمز در ۱۴ آبان ۱۴۰۴ قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ قائم‌پناه: دولت برای هر لیتر بنزین ۳۶ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند پیش بینی قیمت طلا و سکه چهار‌شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ پیش بینی قیمت دلار چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ توضیح رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره اعتراضات به آزمون بانک مرکزی سایت ثبت‌نام حراج سکه/ راهنمای کامل شرکت در حراج سکه ۱۴ آبان آغاز فروش اقساطی کرمان موتور در آبان ۱۴۰۴/ شرایط ویژه برای خریداران KMC X5 و SR3 قیمت گوشت قرمز امروز ۱۳ آبان ۱۴۰۴ + جدول نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو امروز سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ افزایش نرخ بلیت هواپیما با تغییر نرخ ارز/ ۷۰ درصد هزینه پرواز‌ها دلاری است! تاریخ ۲ نوبت بعدی حراج سکه طلا اعلام شد خبر مهم درباره کالابرگ آبان ۱۴۰۴ / کدام دهک‌ها کالابرگ می‌گیرند؟ پیش بینی قیمت دلار سه شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴

قیمت ثابت برای پروازهای اربعین تعیین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای پروازهای اربعین نرخ ثابت تعیین خواهد شد، گفت: سازمان هواپیمایی در این رابطه قیمت را اعلام خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 20
کد خبر: ۲۵۰۵۵۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهرداد بذرپاش در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص قیمت پروازهای اربعین امسال، اظهار کرد: برای آسایش مردم در ایام اربعین  علاوه بر افزایش پروازها به مقصد مرزهای کشور و عراق به ویژه نجف، نرخ ثابت تعیین خواهد شد.

 

وی افزود: فعلا قیمت بلیت پروازهای اربعین مشخص نشده و سازمان هواپیمایی کشوری این نرخ را اعلام خواهد کرد.

 

به گزارش تسنیم، سال گذشته نرخ مصوب پرواز رفت و برگشت تهران به نجف و بغداد 8 میلیون تومان و مشهد به این دو شهر 9.5. میلیون تومان بود.

 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: یکسال و نیم در وزارت راه و شهرسازی تلاش کردیم تا قیمت بلیت پرواز ساماندهی شود. عرصه و تقاضا در این بخش تناسب ندارد و بر اساس برآورد اولیه انجام شده در وزارت راه و شهرسازی سه برابر عرضه موجود، تقاضا در بازار داریم.

 

بذرپاش ادامه داد: بیش از 100 هواپیما در دولت سیزدهم به ناوگان اضافه شده و از آن سو تعدادی هم از رده خارج شده است. باید با یک سری اقدامات این بخش را به تعادل برسانیم تا بین پروازهای داخلی و خارجی تراز برقرار شود.

 

وی تاکید کرد: در رابطه با قیمت‌گذاری دولت در بخش حمل‌ونقل هوایی، یکی دو شرکت در دیوان عدالت موضوع را مطرح کردند. استناد هیئت عمومی دیوان رای آزادسازی نرخ‌ها به برنامه پنجم بود که البته این برنامه 6 سال قبل منقضی شده است. از این رو این احکام دیگر قانون نیست مگر اینکه به قانون دائمی تبدیل شود .

 

وی با تاکید بر اینکه حکم آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از ابتدا نادرست بوده و آزادسازی ظلم در حق مردم است، گفت: آزادسازی زمانی معنا پیدا می کند که عرصه و تقاضا متناسب باشد. همکاران وزارت راه اعلام کردند برنامه پنجم به اتمام رسیده است. آنها گفتند  آزادسازی چند ماه در دولت اول روحانی اجرا شده و باید ادامه پیدا کند. 

 

وی بیان کرد: در حال پیگیری از رییس قوه قضاییه پیگیری کرده ایم که حکم توقف رای دیوان را هم گرفته بودیم. در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی نرخ سوخت 600 تومانی در حال دریافت می کنند، یعنی یک پنجم سوخت تحویلی به مردم. باید این رویه اصلاح شود.

 

وی یادآور شد: با نرخ های قبلی هیچکدام از شرکت‌های زیانده نیستند و برخی شرکتها با سودهای بسیار بالای فعالیت می کنند.با نرخ 600 هزار تومان برای هر بلیت پروازی نرخ زیان در ایرلاین های داخلی شناسایی نشد./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار