تصویب یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو برای تقویت بودجه دفاعی کشور-راهبرد معاصر

تصویب یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو برای تقویت بودجه دفاعی کشور

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو برای تقویت بودجه دفاعی علاوه بر آنچه در سال‌های گذشته مصوب شده در بودجه سال ۱۴۰۳ تصویب کرده است و انتظار داریم در آینده، شاخص‌های امنیتی در کشور به ویژه در شرق کشور بهبود یابد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 20
کد خبر: ۲۵۰۶۷۳

به گزارش راهبرد معاصر؛  ابراهیم رضایی روز شنبه در حاشیه چهارمین نشست تقنینی و نظارتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مشهد افزود: ما همچنین آمادگی خود را برای هوشمندسازی مرزها و تقویت بودجه دفاعی اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد: مطالبه کمیسیون امنیت ملی مجلس انسداد مرز در شرق کشور است از این رو ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته بر تسریع و تکمیل انسداد مرزها تاکید شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعضای کمیسیون نیز برای تامین امنیت، نظرات و سوالات خود را مطرح کردند. این اعضا همچنین از تلاش‌های شورای تامین خراسان رضوی برای تامین امنیت استان و شرق کشور به ویژه تامین امنیت حرم مطهر رضوی تشکر کردند.

رضایی افزود: حجم ناموفق بودن تهدیدات، نشان دهنده موفقیت شورای تامین استان خراسان رضوی در ایجاد امنیت است و اعضای کمیسیون، آمادگی خود برای برطرف کردن مشکلات در حوزه تقنینی و نظارت به منظور ارتقای امنیت با اصلاح برخی قوانین در همین زمینه و با هدف بازدارندگی جرایم اعلام کردند.

وی اضافه کرد: موضوع اتباع بیگانه از دیگر مسایل مطرح شده در این جلسه بود که این موضوع را در مجلس دوازدهم پیگیری خواهیم کرد و کمیسیون به زودی کمیته‌ای را به منظور بررسی مشکلات مرزی شرق کشور تشکیل خواهد داد همچنین در این نشست بر انتقال زندان‌های خراسان رضوی به خارج از شهرها تاکید شد.

در ادامه این نشست نیز برخی از اعضای شورای تامین استان خراسان رضوی مانند فرمانده قرارگاه انصار، فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع)، مدیر کل اطلاعات، فرمانده فراجا، فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش، جانشین سپاه پاسداران و فرمانده مرزبانی خراسان رضوی و میثم ظهوریان نماینده مردم مشهد در مجلس گزارشی از حوزه فعالیت‌ها، ‌مشکلات، چالش‌ها، فرصت‌های مجموعه تحت مدیریت خود را بیان کردند./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده