جزئیاتی از بررسی اعتراضات به نتایج آزمون استخدام آموزگار-راهبرد معاصر

جزئیاتی از بررسی اعتراضات به نتایج آزمون استخدام آموزگار

داوطلبان پذیرفته نشده در آزمون آموزگاری تا ۶ مرداد برای ثبت اعتراض خود فرصت دارند و پس از آن پرونده آنها و امتیازات کسب شده بررسی خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 21
کد خبر: ۲۵۰۷۹۰

به گزارش راهبرد معاصر، داوطلبینی که در ردیف قبولین نهایی آزمون قرار نگرفته‌اند و نسبت به عدم‌قبولی خود معترض هستند، می‌توانند از روز شنبه 30 تیر 1403 تا روز پنج‌شنبه 4 مرداد 1403 به‌مدت 6 روز با مراجعه به سامانه کارا، به‌نشانی https://my.medu.ir اعتراض خود را ثبت کنند. بدیهی است پس از اتمام مهلت یادشده امکان ثبت مجدد اعتراض امکان‌پذیر نخواهد بود. اطلاع‌رسانی در خصوص نتیجه اعتراض داوطلبان پس از اتمام مهلت ثبت اعتراض و طی شدن فرآیندهای بررسی پرونده‌های شکایات در سطح استانها، از طریق همین درگاه صورت خواهد گرفت.

 

در همین ارتباط حمید طریفی حسینی؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره روند بررسی اعتراضات به تسنیم گفت: برخی افراد به نتایج نهایی آزمون استخدام آموزگار اعتراض داشته و خواستار بررسی مجدد نمرات هستند.

 

وی افزود: داوطلبان معترض باید اعتراض خود را در سامانه کارا ثبت کنند، نتایج ارزیابی تکمیلی در سامانه ثبت شده است همچنین افراد اسناد و مدارک خود را در زمان مقرر بارگذاری کرده‌اند و اکنون این موارد مجدد بررسی خواهد شد.

 

طریفی حسینی درباره تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگار گفت: برای تکمیل ظرفیت باید از سازمان اداری و استخدامی مجوز بگیریم البته اکثر ردیف‌های استخدامی تعیین تکلیف شده و تعداد محدودی باقی مانده است.

 

همچنین در پیگیری خبرنگار تسنیم از امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره روند بررسی اعتراضات به آزمون استخدام آموزگار این توضیحات ارائه شد: هر داوطلب در کانون‌های ارزیابی توسط 8 نفر ارزیابی و بررسی شد و در این مرحله اعلام کردیم اگر فردی به روند ارزیابی اعتراض دارد ثبت کند.

 

سال گذشته افراد رقیب در یک منطقه در کانون‌های مختلف ارزیابی شدند اما امسال تمام آنها را در یک کارگروه ساماندهی کردیم به عنوان مثال اگر در ورامین 10 داوطلب وجود داشتند، تمام آنها در یک کانون ارزیابی شدند.

 

هم‌اکنون برخی افراد نسبت به وضعیت کانون‌های ارزیابی اعتراض دارند و اگر مشاهده کنیم اعتراضات از یک کانون زیاد است، نمرات افراد حاضر در آن کانون را مجدد بررسی می‌کنیم.

 

عمده اعتراضات درباره مسائل امور اداری است. پس از ثبت اعتراض افراد در سامانه کارا، مجدد فرد را برای ارزیابی تکمیلی دعوت نمی‌کنیم بلکه شاخص‌های امتیازآور سنجیده می‌شود و مجموع امتیازات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

نتیجه اعتراضات تا پایان مهر ماه اعلام خواهد شد.

 

تکمیل ظرفیت برای آزمون آموزگاری در مواردی همچون خالی ماندن سهمیه‌ها و جنسیت مرد است و اگر بتوانیم مجوز استفاده از سهمیه‌ها برای گروه آزاد را دریافت کرده و جنسیت را تغییر دهیم، تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد البته تکمیل ظرفیت از میان افرادی است که در ارزیابی تکمیلی حضور داشتند.

 

حدود 6 هزار ظرفیت خالی مانده است که 4800 نفر مربوط به افراد رد شده در گزینش یا کد 19 است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده