تقابل خبرساز روسیه با بمب‌افکن‌های آمریکا-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تقابل خبرساز روسیه با بمب‌افکن‌های آمریکا

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور مانع نقض حریم هوایی روسیه بر فراز دریای بارنتز از سوی بمب‌افکن‌های راهبردی بی-52 آمریکایی شدند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 21
کد خبر: ۲۵۰۸۱۱

به گزارش راهبرد معاصر، «جت‌های جنگنده‌ روسیه بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکایی را از مرز فدراسیون روسیه دور کردند». این خبر را مسکو امروز یکشنبه اعلام کردند.در شرایطی که تنش‌ها در روابط غرب و روسیه بر سر جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد، تقابل هوایی مسکو و واشنگتن در شمالگان خبرساز شده است.به گفته وزارت دفاع روسیه، جنگنده‌های میگ-29 و میگ-31 این کشور بر فراز دریای بارنتز به پرواز درآمدند و بمب افکن‌های بی-52 آمریکا را از «مرز دولتی فدراسیون روسیه» دور کردند.


مقام‌های روسیه درباره تعداد دقیق بمب‌افکن‌های آمریکایی که در این منطقه در اقیانوس منجمد شمالی حضور داشتند، توضیحی ارائه نکردند.مسکو پیش از این سابقه برگزاری رزمایش‌های دریایی برای مقابله با «عبور بدون اجازه» کشتی‌های خارجی در دریای بارنتز واقع در نزدیکی آب‌های قطب شمال را دارد.

 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده که «با نزدیک شدن جنگنده‌های روسی، بمب افکن‌های راهبردی آمریکایی مسیر پرواز خود را تنظیم کردند و متعاقباً از مرز دولتی فدراسیون روسیه دور شدند»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده