روسیه: به‌زودی توافق‌نامه همکاری بین تهران و مسکو امضاء خواهد شد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

روسیه: به‌زودی توافق‌نامه همکاری بین تهران و مسکو امضاء خواهد شد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به‌زودی توافق‌نامه همکاری جامع بین مسکو و تهران امضاء خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 23
کد خبر: ۲۵۱۱۸۵

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که مسکو و تهران آماده‌سازی توافقنامه همکاری جامع بین خود را تکمیل کرده‌اند و به زودی امضای تاریخی آن انجام خواهد شد.

 

پیش از این در اواخر خردادماه دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو و تهران به کار خود در خصوص توافقنامه جامع همکاری دوجانبه ادامه می‌دهند.

 

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص اضافه کرد که ادامه کار روی توافقنامه جامع همکاری دوجانبه در حالیست که برنامه رویدادهایی خاص ممکن است تغییر کند؛ اما مسکو قصد دارد روابط با تهران را توسعه دهد.

 

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز پیشتر در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تعلیق توافقنامه جامع راهبردی ایران و روسیه در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: روند نهایی شدن توافقنامه راهبردی ایران و روسیه بر اساس برنامه در حال انجام است. آنچه به عنوان تعلیق توافقنامه اجرایی همکاری دو کشور در رسانه‌ها ذکر شده، نادرست و نتیجه ترجمه غیردقیق اظهارات مقام‌های روسی است.

 

پیشتر خبری در خبرگزاری روسی ریانوویستی منتشر شد و در آن در خصوص توافقنامه جامع همکاری میان مسکو و تهران مطلبی منتشر شد. برخی‌ها مدعی شده بودند که این خبر به معنی تعلیق توافقنامه جامع همکاری میان روسیه و ایران است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده