شکنجه پیرمرد ۶۲ ساله افغانستانی در اسراتگاه تبهکاران مخوف-راهبرد معاصر

شکنجه پیرمرد ۶۲ ساله افغانستانی در اسراتگاه تبهکاران مخوف

با اعترافات تبهکاران مخوفی که از اتباع افغانستانی غیرمجاز هستند، ابعاد جدیدی از گروگانگیری مرد ۶۲ ساله افغانستانی در مشهد فاش شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۴۵۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته با بیان بخشی از اعترافات گروگانگیران خارجی در مشهد گفت:۴ متهم اصلی این پرونده که با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد و در چند عملیات ضربتی دستگیر شده اند، در اعترافات خود مدعی شدند که نقشه گروگانگیری هموطن خود را از حدود ۵۰ روز قبل طراحی کرده اند.

سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان افزود: بررسی‌های پلیس با ریشه یابی این ماجرا بیانگر آن بود که فردی به نام «ف» که در افغانستان اقامت دارد، با یکی از هموطنانش به نام «حبیب» تماس گرفته و ادعای طلب ۵۰ میلیاردی از فردی به نام «غلام سخی» را مطرح می‌کند که در مشهد ساکن است و سپس از او می‌خواهد در قبال دریافت مبلغی هنگفت، او را پیدا کند تا پول ده‌ها میلیاردی را از وی پس بگیرند! این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد:با این وسوسه مالی، حبیب یکی از دوستانش به نام «حکیم» را که با وی در تایباد آشنا شده بود، در جریان ماجرا قرار می‌دهد و این گونه ۲ نفر برای یافتن «غلام سخی» به باغ یکی از هموطنانشان به نام «نجیب» می‌روند که در مشهد مشغول کار بود. آن‌ها در یک دورهمی شبانه در حالی نقشه آدم ربایی را طراحی می‌کنند که «نجیب» مدعی می‌شود فردی را که شما با نام «غلام سخی» می‌شناسید در ایران خود را «حاج حسن» معرفی کرده است و من از قبل با او آشنایی دارم! سپس نجیب، ۲ مهمان خود را به محل سکونت «غلام سخی» می‌برد و تصویری از او را نیز به «حکیم» و «نجیب» نشان می‌دهد تا فرصتی را برای ربودن وی پیدا کنند.

سردار نگهبان تاکید کرد:در شب نشینی شبانه، قرارمی گذارند تا گروگان را به باغ «نجیب» در روستای نجم ببرند و به همین منظور ابتدا چاهی حدود ۳ متری را در داخل یکی از اتاق‌های خانه باغ حفر می‌کنند. چند روز بعد در صبح یازدهم تیر ماه تبهکاران با فراهم شدن همه مقدمات آدم ربایی سوار بر یک دستگاه پژوپارس به طرف بولوار میرزا کوچک خان حرکت می‌کنند و منتظر خروج مرد ۶۲ ساله افغانستانی می‌مانند. حدود ساعت ۸ صبح هنگامی که «غلام سخی» سوار بر موتورسیکلت برای خرید نان از منزلش بیرون می‌آید، تبهکاران مخوف نیز به آرامی او را تعقیب می‌کنند تا این که در ابتدای کوچه شهید رحیمی به طور ناگهانی در مسیر حرکت وی قرار می‌گیرند. آن‌ها بلافاصله مرد ۶۲ ساله را داخل پژو پارس می‌اندازند و از محل متواری می‌شوند. این فرمانده حافظان امنیت خاطر نشان کرد: با گزارش ماجرای آدم ربایی به پلیس ۱۱۰ که توسط یکی از شاهدان این صحنه صورت گرفت، بلافاصله نیرو‌های انتظامی عازم محل حادثه شدند و به تحقیق در این باره پرداختند. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و تاکید سردار تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای دستگیری سریع تبهکاران، گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا ماجرای آدم ربایی را به طور ویژه زیر ذره بین تحقیقات ببرند. به همین دلیل گروه تخصصی به سرپرستی سرهنگ دوم پهلوان (رئیس دایره مبارزه با آدم ربایی آگاهی مشهد) وارد عمل شدند و پس از ساعت‌ها ردزنی‌های اطلاعاتی و بررسی‌های پلیسی به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد گروگانگیران به سوی جاده کلات رفته اند، اما در نهایت پیگیری‌های فرضیه‌ای پلیسی، دامنه تحقیقات را به بولوار شاهنامه کشاند و ردی از یک پراید به دست آمد که در ساعات مشخصی در آن منطقه تردد داشت.

سرتیپ دوم نگهبان با اشاره به دستگیری راننده و سرنشین پراید با تیراندازی هوایی اضافه کرد: راننده پراید همان «نجیب ا…» بود که در ساعت مشخصی برای سرکشی از گروگان به همراه حبیب به سوی روستای نجم می‌رفتند. وی گفت: با دستگیری ۲ تبهکار خطرناک و اعترافات آن ها، راز باغ نجیب در روستای نجم لو رفت و بلافاصله گروه عملیاتی کارآگاهان عازم باغ شدند و گروگان ۶۲ ساله را در حالی از درون چاه نجات دادند که وی در یک محیط وحشتناک نگهداری می‌شد و در چاه نیز با درپوشی فلزی شبیه در پوش کنتور آب از بیرون قفل شده بود.

سرتیپ دوم احمد نگهبان که با حفظ سمت، فرماندهی انتظامی مشهد را نیز بر عهده دارد، در ادامه این گفت و گوی اختصاصی تصریح کرد:دراین عملیات جوانی به نام «علاء الدین» نیز به دام افتاد که به مراقبت از گروگان گماشته شده بود و سپس دیگر عوامل مرتبط با این آدم ربایی وحشتناک در حالی دستگیر شدند که با ارسال فیلم‌ها و تصاویری برای خانواده گروگان سعی می‌کردند رعب و وحشتی هولناک برای پرداخت مبلغ ۵۰ میلیاردی ایجاد کنند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: تحقیقات دراین باره با دستورات قاطع معاون دادستان مشهد وارد مرحله جدیدی شده است و گروهی از افسران پلیس آگاهی، درکنار سروان هاشمی (افسر پرونده) به ریشه یابی ماجرای گروگانگیری و تبهکاری‌های احتمالی دیگر آنان ادامه می‌دهند. / خراسان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده