گزارش سالانه تروریسم در ایران ۱۴۰۲ منتشر شد-راهبرد معاصر
روایتی از ماجرای اعتراض یک نماینده به هیئت‌رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز سردار نائینی: باید برد عملیات رسانه‌‎ای سپاه متناسب با اقدامات این نهاد باشد تعطیلی برخی روزها در تهران در هفته آینده به‌دلیل گرمای هوا صحت دارد؟ باقری: توسعه سیاست همسایگی و رفع تحریم‌ها از اولویت های سیاست خارجه است منصوری: به بنیاد مستضعفان بازمی‌گردم اعتبارنامه پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد وحیدی: به دنبال اخذ مجوز برای حضور سربازها در اربعین هستیم دستگیری ۲ سرکرده داعش توسط وزارت اطلاعات بازخوانی مطالبات رهبر انقلاب در مراسمات تنفیذ پزشکیان: قطعاً ما با وحدت می‌توانیم موفق شویم مخبر: شهیدرئیسی مردم را به عنوان پشتیبان دولت به صحنه آورد بهادری جهرمی: به گواهی آمار، دولت سیزدهم دولت تصمیم و اقدام بود تاکید ایران به استفاده از ارزهای محلی به جای دلار در مبادلات‌ بریکس معاون روابط عمومی سپاه منصوب شد دادستان دیوان محاسبات مشخص شد

گزارش سالانه تروریسم در ایران ۱۴۰۲ منتشر شد

همزمان با سی و ششمین سالگرد عملیات پرافتخار مرصاد، گزارش سالانه تروریسم در ایران ۱۴۰۲ توسط بنیاد هابیلیان منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۵۲۲

به گزارش راهبرد معاصر؛همزمان با سی و ششمین سالگرد عملیات پرافتخار مرصاد، گزارش سالانه تروریسم در ایران 1402 توسط بنیاد هابیلیان منتشر شد.

این گزارش شامل اقدامات تروریستی گروهک ها علیه جمهوری اسلامی ایران و شهروندان ایرانی است که به صورت مصور، نمودار و جداول، اطلاعات وقایع تروریستی رخ داده در سال 1402 در نقاط مختلف کشور را منعکس کرده است.

این سومین گزارش سالانه تروریسم در ایران است که توسط بنیاد هابیلیان به عنوان مرجع تخصصی رصد و تحلیل گروهک های تروریستی کشور منتشر می شود.

گزارش سالانه تروریسم در ایران با اتکا به اخبار و اطلاعات درج شده در رسانه های داخلی و خارجی و بررسی درستی و اعتبار آنها تهیه شده است. بر اساس این گزارش در سال 1402، 159 نفر در حوادث مختلف تروریستی جان خود را از دست دادند که از این تعداد 136 نفر اتباع ایرانی و مابقی از اتباع کشورهای دیگر هستند. در میان قربانیان، 58 نفر زن هستند و تعداد 33 نفر از مجموع قربانیان کودک و نوجوان هستند.

آنچه در این گزارش و جزئیات آن قابل توجه است این است که تعداد شهدای ترور در مناطق شمال غرب کشور در مقایسه با سال های گذشته کاهش بسیار شدیدی داشته است. این موضوع نشان دهنده اثرگذاری اقدامات مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در خصوص گروهک های تروریستی و تجزیه طلب ضدانقلاب مستقر در اقلیم کردستان عراق است.

این گزارش 70 صفحه ای در پایگاه هابیلیان قابل مشاهده و دانلود است و نسخه انگلیسی آن نیز به زودی منتشر خواهد شد./تسنیم

کلمات کلیدی: تروریسم
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده