پیش بینی قیمت دلار ۱۶ مرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت دلار ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

قیمت دلار در سومین روز هفته با افزایش ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومانی بازگشایی شد و در کریدور ششم پیشروی کرد. رشد قیمت اسکناس دلار با اهرم اخبار نامساعد سیاسی و احتمال افزایش تنش در منطقه خاورمیانه رخ داده است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۳ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 05
کد خبر: ۲۵۳۴۶۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت دلار روز دوشنبه با رشد ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومانی معامله شد. این اسکناس در سومین روز هفته در پله‌های پایانی کانال ابتدایی کریدور ششم قرار گرفت. دلار اکنون با کانال دوم کریدور مذکور فقط ۲۰۰ تومان فاصله دارد. این اسکناس در روزهای اخیر متاثر از رشد تقاضا در روند افزایشی قرار گرفته و با تهدیدها و اقدامات امنیتی سیاست‌گذار ریتم نزولی گرفته است.
معامله‌گران بازار اخبار مربوط به خاورمیانه را عامل تلاطمات بازار ارز می‌دانند.

 
فعالان بازار ارز، افزایش تقاضا را دلیل ریتم صعودی دلار در روز دوشنبه می‌دانند و معتقدند بازار اخبار و شایعات داغ است و چنین خبرهایی عده‌ای را فروشنده یا خریدار می‌کند و برخی نیز دست از معامله می‌کشند، اما این روند موقتی است.

در بازار پشت خطی اخبار ضدونقیضی از پاسخ احتمالی ایران به رژیم صهیونیستی و هشدارهای سازمان هواپیمایی در خصوص امکان لغو پروازهای داخلی و خارجی دست به دست می‌شود.

 
گفتنی است روز یکشنبه روزنامه الجریده کویت با انتشار گزارشی به نقل از یک مقام عضو شواری عالی امنیت ملی ایران مدعی شد یک هیات آمریکایی با میانجی‌گری عمان به تهران سفر کرده است. در این گزارش آمده هیات آمریکایی حامل پیام دعوت رهبران جمهوری اسلامی به آرامش و خویشتن‌داری در مقابل رخدادهای اخیر است.

 
به نظر می‌رسد در صورتی که سیگنال مساعدی روانه بازارها شود یا اوضاع سیاسی از وخامت روزهای اخیر فاصله بگیرد، ریتم دلار تا کف کریدور ششم برمی‌گردد اما امکان برگشت قیمت به کریدور پنجم بعید به نظر می‌رسد.

 
قیمت درهم روز دوشنبه با کاهش ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد و در محدوده ۱۶ هزار و ۴۲۰ تومانی قرار گرفت اما در ادامه معاملات اندکی افزایش داشت و به قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. قیمت تتر روندی برخلاف درهم طی کرد و در ابتدای معاملات روز دوشنبه با افزایش ۲۰۰ تومانی در کانال ۶۲ هزار تومانی قرار گرفت  اما در ادامه کاهشی شد و در سطح ۶۱ هزار و ۸۵۰ تومانی ایستاد. پوند انگلیس روی قیمت ۷۷ هزار و ۲۹۰ تومانی معامله شد و قیمت یورو روی رقم ۶۶ هزار و ۳۲۰ تومانی ایستاد.

شایان ذکر است اسکناس دلار با رقم ۴۸ هزار و ۳۴۵ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۳۵۳ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت پیدا نکرد./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده