آمار نگران کننده تصادفات راکبین موتورسیکلت در تهران-راهبرد معاصر

آمار نگران کننده تصادفات راکبین موتورسیکلت در تهران

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از آمار نگران‌کننده تصادفات موتورسواران در تهران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۲۹۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ رابعه جوانبخت در برنامه زنده شهر امن گفت: جنس تصادفات موتورسیکلت در فصل تابستان کمی متفاوت‌تر از سایر فصول سال است. در تابستان ۱۴۰۲، علت اصلی تصادفات موتورسیکلت، عدم توجه به جلو با فراوانی ۳۴ درصد بوده است. این در حالی است که بسیاری از موتورسواران با یک دست موتور را می‌گیرند و با دست دیگر به تلفن همراه خود مشغول‌اند که این اقدام خطرناک، آسیب‌های جدی‌تری نسبت به خودرو‌ها به این گروه از کاربران ترافیک وارد می‌کند.

 

او ادامه داد: علت دوم تصادفات در شهر تهران، حرکت در خلاف جهت موتورسواران با ۱۳ درصد از کل آمار در تابستان ۱۴۰۲ است. متأسفانه، این تخلف شایع به گمان اینکه چون با موتور هستند و سهم زیادی از معبر عبوری را نمی‌گیرند، انجام می‌شود، اما غافل از این موضوع‌اند که همین حرکت می‌تواند مخاطرات زیادی را به همراه آورد.در تابستان ۱۴۰۲، رتبه‌های بعدی علل تصادفات به عدم توانایی راکبین موتورسیکلت با ۱۱ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۱۰ درصد اختصاص دارد.

 

 جوانبخت بیان کرد: با تغییر هوا بسیاری تمایل دارند که از موتورسیکلت ها بیشتر در شش ماهه اول سال استفاده کنند. همچنین، رانندگان نباید از تلفن همراه استفاده کنند، زیرا استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی با موتور، خطرات جدی‌تری نسبت به خودرو‌ها به همراه دارد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده