تحول گرایی دولت سیزدهم در حمایت از تولید-راهبرد معاصر
سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

تحول گرایی دولت سیزدهم در حمایت از تولید

سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم فعال‌سازی ظرفیت‌های واحدهای تولیدی بود، گفت: هپکو را می‌توان نمونه برجسته‌ای از تحقق رویکرد تحول خواهانه دولت سیزدهم در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی دانست.
سید جواد حسینی کیا؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 06
کد خبر: ۲۵۳۱۹۰

تحول گرایی دولت سیزدهم در حمایت از واحدهای تولیدی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ مدیرعامل هلدینگ هپکو گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ نوع ماشین آلات راهسازی و معدنی و پروژه‌های صنعتی در شرکت تولید شده است و پس از ۱۵ سال، برای نخستین ‍بار به مرحله سودآوری رسیده‌ اند.

در صورتی که نگاه جهادی و کار برای همه ملت در رأس باشد، راه برون رفت واحدهای تولیدی تعطیل شده یا واحدهای تولیدی ای که با ظرفیت های بسیار پایین کار می کنند، به سرعت باز می شود


سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره سود دهی شرکت صنعتی هپکو و عوامل اثرگذار در توسعه و پیشرفت شرکت های صنعتی، معدنی و اثرگذار در اقتصاد کشور به «راهبرد معاصر» گفت: دستاورد شرکت صنعتی هپکو بعد از گذشت یک دهه را می توان ناشی از توجه به اصول اقتصاد مقاومتی با رعایت اصل اتکا به توانمندی های داخلی و استفاده از ظرفیت های عظیمی دانست که در کشور وجود دارد.


وی افزود: موفقیت هپکو الگوی مناسبی برای برون رفت از بحران های مالی و کاری بسیاری از شرکت هاست، ضمن اینکه نگاه جهادی به حل مشکلات کشور نیز در این زمینه نباید دست کم گرفت.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: نگاه جهادی به کار اصل مهمی است که باید در کارکرد شرکت ها لحاظ شود. در صورتی که نگاه جهادی و کار برای همه ملت در رأس باشد، راه برون رفت واحدهای تولیدی تعطیل شده یا واحدهای تولیدی ای که با ظرفیت های بسیار پایین کار می کنند، به سرعت باز می شود.


حسینی کیا با بیان اینکه یکی از دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم فعال سازی تمامی ظرفیت های واحدهای تولیدی بود، گفت: هپکو را می توان نمونه برجسته ای از تحقق این نگاه دانست. امروز هپکو می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر واحدهای صنعتی کشور باشد؛ واحدهایی که در آستانه تعطیل شدن هستند یا بنگاه هایی که به صورت درست روند واگذاری و خصوصی سازی را طی نکرده اند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که هپکو با برنامه ریزی صحیح و حمایت های همه جانبه مسئولان از تمام ظرفیت خود برای تولید ماشین آلات صنعتی و معدنی و مواد اولیه مورد نیاز بخش های مختلف صنعتی استفاده کند، قطعاً برابری عرضه و تقاضا به کاهش قیمت تولیدات و برخورداری همه کسانی که نیازمند خریداری محصولات هپکو هستند، می انجامد.


وی عنوان کرد: افزایش تولیدات هپکو علاوه بر حفظ نیازهای داخلی به افزایش توان صادراتی کشور نیز کمک می کند؛ بنابراین نقشه راه باید ارتقای ظرفیت تولید البته به صورت رقابتی برای افزایش توان صادراتی باشد.


حسینی کیا تأکید کرد: در صورت برنامه ریزی و حمایت های همه جانبه از شرکت های مؤثر در اقتصاد مانند هپکو، علاوه بر تولید بیشتر راه برای اشتغالزایی باز، تأمین نیاز داخل و ایجاد اشتغال رفاه آفرین می شود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورت فعالیت بیشتر هپکو و تطبیق تولیدات این کشور با مشابه خارجی ارز کمتری از کشور برای خرید ماشین آلات صنعتی و معدنی خارج می شود و این موضوع به توازن در بازار ارز کمک می کند.


وی تصریح کرد: در صورت درآمدزایی و تولیدات بیشتر شرکت های مشابه هپکو امکان نقدینگی جامعه مدیریت می شود. بی تردید موفقیت امروز شرکت هایی مانند هپکو محصول نوع نگاه دولت سیزدهم به تسهیل فضای کسب و کار و خوشبختانه آثار آن امروز نمایان شده است.


حسینی کیا تأکید کرد: امیدواریم شاهد همکاری وهمراهی شرکت های دانش بنیان با شرکت های تولیدی و صنعتی برای دست یابی به توفیقات بیشتر و تولید صنعتی باشیم که با تولید روز دنیا رقابتی تنگاتنگ داشته باشد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده