رونمایی از پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان + فیلم-راهبرد معاصر

رونمایی از پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان + فیلم

شرکت رباتیک «فیگور» ربات انسان نمای خود را در یک ویدئوی تازه به نمایش گذاشته است. این ربات چند روز دیگر عرضه می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 04
کد خبر: ۲۵۳۱۹۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ اینترستینگ انجینرینگ گزارش داد: برت ادکاک بنیانگذار فیگور که با تسلا و بوستون دینامیک در تولید ربات رقابت می‌کند، مدعی است نسخه ۰۲ این ابزار پیشرفته‌ترین ربات انسان نما روی زمین است.

در ویدئوی مذکور کلوزآپی از مفاصل و اعضای بدن ربات، طراحی بدن انعطاف پذیر و نرخ گشتاور آن که به ۱۵۰ نیوتن متر می‌رسد و همچنین رنج حرکت آن که ۱۹۵ درجه است، نشان داده شده است. این ویدئو در حقیقت نگاهی به قابلیت‌های ربات دارد. این شرکت ویدئوی ربات انسان نمای ۰۱ (نسخه قبلی) را در حالی که مشغول اجرای نخستین ماموریت خود (فعالیت در یک تولید خودرو در کارخانه بی او دبلیو آمریکا) منتشر کرده بود.

جالب‌ترین بخش ویدئو تازه منتشر شده، بازطراحی دست ربات فیگور۰۲ است که شباهت زیادی به دست انسان پیدا کرده است. دست ربات برجستگی‌های لاستیکی مانند سرانگشتان دارد، طول انگشتان متفاوت و انگشتان شست نیز تقابل پذیر هستند. به این ترتیب مهارت و سرعت بالایی خواهند داشت.

دیگر نکته جذاب ربات ساختار‌های ۶ ضلعی هستند که با چاپگر سه بعدی ساخته می‌شود و از حالت انعطاف پذیر به سخت منتقل می‌شود. این طراحی انعطاف پذیر ایمنی تقابل انسان-ربات را ارتقا می‌دهد. / مهر

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده