حمله موشکی یمن به کشتی تجاری کانتینری-راهبرد معاصر

حمله موشکی یمن به کشتی تجاری کانتینری

یک کشتی تجاری کانتینری با پرچم لیبریا که در حال عبور از خلیج عدن بود، هدف حمله موشکی یمن قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 05
کد خبر: ۲۵۳۳۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، مقامات یمن روز یکشنبه اعلام کردند که یک کشتی تجاری کانتینری با پرچم لیبریا که در حال عبور از خلیج عدن بود، هدف حمله موشکی این کشور قرار گرفته است.

 

این اولین حمله این گروه از زمان حملات هوایی اسرائیل علیه آنها محسوب می‌شود.

 

یمنی ها توضیحی برای توقف دو هفته‌ای حملات خود به کشتی‌های عبوری از کریدور دریای سرخ ارائه نکردند. این حملات از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه حماس در نوار غزه در ماه نوامبر با توقف‌هایی همراه بوده است. اما این حملات پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران، در میان نگرانی‌های جدید درباره تبدیل شدن جنگ به یک درگیری منطقه‌ای از سر گرفته شده است.

 

یمنی‌ها همچنین اعلام کردند که روز یکشنبه یک پهپاد جاسوسی آمریکایی دیگر را سرنگون کرده‌اند و بعدها تصاویری از لاشه این هواپیمای بدون سرنشین در کنار کوه منتشر کردند.

 

این حمله روز شنبه حدود 225 کیلومتری جنوب شرقی عدن در بخشی از خلیج عدن که پیش از این شاهد حملات متعدد حوثی‌ها بوده است، رخ داد. به گفته مرکز مشترک اطلاعات دریایی (جی‌ام‌آی‌سی)، یک ائتلاف چند ملیتی تحت نظارت نیروی دریایی ایالات متحده، این حمله به کشتی کانتینری گروتون برخورد کرد و خسارات جزئی به آن وارد کرد. بر اساس اعلام جی‌ام‌آی‌سی، یک حمله موشکی قبلی به این کشتی اصابت نکرده بود.

 

گروتون از فجیره در امارات متحده عربی به مقصد جده در عربستان سعودی در حرکت بود. مدیران یونانی گروتون به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند./ تسنیم

کلمات کلیدی: هوایی یمن کشتی
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده