مجوز شورای نگهبان برای آغاز فعالیت ۲ کمیسیون فرهنگی و قضایی-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

مجوز شورای نگهبان برای آغاز فعالیت ۲ کمیسیون فرهنگی و قضایی

سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح اصلاح تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس از سوی این شورا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 07
کد خبر: ۲۵۳۶۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در خصوص طرح اصلاح تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح در مرحله قبل با یک ایراد از سوی شورای نگهبان مواجه شده بود، اما با اصلاح صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی و بررسی مجدد از سوی اعضای شورا، طرح مذکور مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی افزود: بر اساس این طرح، پس از اینکه اعضای کمیسیون‌ها تعیین شدند، چنانچه اعضای کمیسیون‌های تخصصی به حداقل نصاب مذکور نرسد، یک هیات متشکل از اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی و هیات رییسه تشکیل خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه تصریح کرد: این هیئت مکلف است ظرف حداکثر یک هفته پس از اجرای تبصره ۳ ماده ۳۷ آیین نامه داخلی مجلس، حداقل اعضای آن کمیسیون را که نمی‌تواند کمتر از ۱۰ نفر باشند، برای یک بار در همان دوره تعیین کند.

طحان نظیف خاطرنشان کرد: بنابراین مطابق این مصوبه، کمیسیون‌های فرهنگی و حقوقی- قضایی که بر اساس آیین‌نامه داخلی قبل حد نصاب لازم را برای تشکیل نداشتند، طبق این اصلاحیه می‌توانند تشکیل شوند و فعالیت خود را آغاز کنند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار