تلفات سنگین اوکراین در نبرد کورسک-راهبرد معاصر

تلفات سنگین اوکراین در نبرد کورسک

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۰ سرباز و ۲۷ خودروی نظامی خود را از دست داده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 09
کد خبر: ۲۵۳۸۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد از زمان شروع حمله اوکراین به منطقه کورسک در خاک روسیه تا کنون ۹۴۵ سرباز و ۱۰۲ خودروی نظامی نیرو‌های مسلح اوکراین از بین رفته است و تلاش نیرو‌های روسیه برای مقابله با پیشروی اوکراینی‌ها همچنان با قدرت ادامه دارد.

در بیانیه وزارت دفاع این کشور با اشاره به اینکه اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته تقریبا ۲۸۰ سرباز و ۲۷ خودروی نظامی را از دست داده، آمده است: «در مجموع، از زمان آغاز درگیری‌ها در کورسک، تلفات دشمن به ۹۴۵ نفر نیروی نظامی و ۱۰۲ دستگاه خودروی زرهی رسیده است، از جمله ۱۲ فروند تانک، ۱۷ نفربر زرهی، ۶ خودروی رزمی پیاده‌نظام و ۶۷ خودروی رزمی زرهی.»

وزارت روسیه افزود «عملیات برای شکست دادن تشکیلات نیرو‌های مسلح اوکراین ادامه دارد» و ارتش روسیه همچنان به دفع تلاش‌های اوکراین برای نفوذ در منطقه کورسک ادامه می‌دهد.

بر اساس این بیانیه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که نیرو‌های هوایی و موشکی این کشور به نیرو‌های مسلح ذخیره اوکراین در منطقه «سومی» حمله کرده‌اند.

منابع در این باره به اسپوتنیک گفتند شواهد حاکی از آن است که آمبولانس‌های فراوانی به منطقه سومی اعزام شده و مقامات از همه درخواست کرده‌اند خون اهدا کنند.
حمله اوکراین به فرودگاهی در عمق خاک روسیه

در همین حال، نیرو‌های مسلح اوکراین مدعی هستند که یک فرودگاه نظامی در عمق خاک روسیه را هدف قرار داده و انبار‌های آن را با بمب‌های هدایت‌شونده تخریب کرده‌اند.

ارتش اوکراین در بیانیه‌ای از یک حمله شبانه و آتش‌سوزی عظیم و انفجار‌های متعدد در فرودگاه «لیپتسک» واقع در ۳۵۰ کیلومتری مرز اوکراین خبر داد.

مقامات محلی در لیپتسک نیز وقوع انفجار در یک «تاسیسات زیربنایی انرژی» را تایید کرده و درانی منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند. همچنین براساس گزارش‌ها، ساکنان چهار روستای مجاور این منطقه تخلیه شده‌اند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار