واشنگتن به ادعای رویترز درباره ایران و روسیه واکنش نشان داد-راهبرد معاصر

واشنگتن به ادعای رویترز درباره ایران و روسیه واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرسازی خبرگزاری انگلیسی علیه ایران استناد کرد و گفت از همکاری نظامی ایران و روسیه نگران است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۹ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 12
کد خبر: ۲۵۴۲۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ودانت پاتل» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت واشنگتن عمیقا نگران گزارش‌های منتشر شده مبنی بر برنامه ایران جهت «ارائه صد‌ها موشک بالستیک به روسیه» است.

پاتل که کشورش میلیارد‌ها دلار سلاح به اوکراین پمپاژ کرده است، مدعی شد چنین اقدامی به تشدید تنش‌های بزرگ منجر خواهد شد.

رویترز روز جمعه در گزارشی مدعی شد که برخی از کارکنان نظامی روسیه در ایران برای استفاده از سیستم موشک‌های بالستیک فتح ۳۶۰ آموزش می‌بینند.

این خبرگزاری همچنین به نقل از منابع خود ادعا کرده بود که انتظار می‌رود ایران فورا صد‌ها موشک بالیستیک را در اختیار روسیه برای جنگ با اوکراین بگذارد.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل روز جمعه در پاسخ به رویترز اعلام کرده بود: ایران و روسیه توافقنامه‌های همکاری‌های درازمدت و راهبردی در زمینه‌های مختلفی از جمله نظامی دارند. از لحاظ قانونی، ایران هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای خرید یا فروش سلاح‌های متعارف ندارد، اما از لحاظ اخلاقی، ایران از انتقال هر سلاحی از جمله موشک که ممکن است در منازعه با اوکراین مورد استفاده قرار گیرد، تا قبل از پایان آن اجتناب می‌کند./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار