ادعای محمود عباس درباره واکنش ایران به رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر

ادعای محمود عباس درباره واکنش ایران به رژیم صهیونیستی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که برای دیدار با رئیس جمهور روسیه در این کشور به سر می‌برد، ادعا‌هایی درباه واکنش ایران به رژیم اشغالگر قدس درباره ترور اسماعیل هنیه مطرح کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 13
کد خبر: ۲۵۴۳۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمود عباس، رئیس تشیکلات خودگردان فلسطین در گفتگو با خبرگزاری روسی «تاس»، شامگاه امروز ـ سه شنبه ـ مدعی شد و گفت: «ایران ممکن است به زودی در مورد واکنش خود به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تصمیم گیری کند و این تصمیم احتمالاً ظرف چند ساعت آینده مشخص خواهد شد. با این حال، فلسطین در تمایل خود برای اجتناب از جنگ ثابت قدم است.»

طبق گزارش تاس، محمود عباس پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در مصاحبه‌ای با میخائیل گوسمان روزنامه‌نگار روسی و معاون مدیر کل خبرگزاری تاس ادعا‌های خود را بیان کرده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه تصریح کرد و مدعی شد: «ممکن است در چند روز آینده یا حتی چند ساعت آینده ایران تصمیم گیری کرده و به اسرائیل حمله کند. ما به عنوان فلسطینی‌ها قبل از هر چیز مخالف جنگ هستیم. در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، ما رسماً اعلام کردیم که با جنگ و کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان مخالفیم. در حالی که هنوز نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد، می‌توانیم امیدوار باشیم که هیچ اتفاقی نیفتد.»

وی در آخر گفت: «پیشبینی شدت عواقب هرگونه تشدید تنش و جنگی دشوار خواهد بود.»

پس از ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه فلسطینی حماس در ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) در تهران و همچنین شهادت فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت در ۳۰ ژوئیه (۹ مرداد)، تنش‌ها در غرب آسیا افزایش یافته است.

ایران و حماس، رژیم صهیونیستی را عامل ترور هنیه می‌دانند و گفته‌اند که به این اقدام جنایتکارانه پاسخ خواهند داد./ ایسنا 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار