باند بین‌المللی قاچاق انسان در تهران متلاشی شد-راهبرد معاصر

باند بین‌المللی قاچاق انسان در تهران متلاشی شد

پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ باند بین‌المللی قاچاق انسان را که چندی پیش چهار تبعه تاجیکستانی را در تهران به گروگان گرفته بود، متلاشی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 17
کد خبر: ۲۵۴۷۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی تشکیل پرونده‌ای با موضوع ربایش چهار تبعه تاجیکستانی توسط گروهی از قاچاقچیان بین‌المللی در موضوع قاچاق انسان، موضوع جهت رسیدگی در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این چهار فرد ربوده شده در ابتدا به صورت قانونی وارد ایران شده، اما در ادامه قصد داشتند تا با استفاده از قاچاقچیان انسان خود را ابتدا به کشور‌های اروپایی و نهایتا آمریکا برسانند؛ اما پس از ورود به تهران، توسط قاچاقچیان انسان ربوده شده و قاچاقچیان در ازای آزادی آنها مطالبه چند ده میلیارد تومانی کردند.

با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

با انجام اقدامات ویژه پلیسی و بهره گیری از توان و تخصص کارآگاهان پلیس آگاهی، مخفیگاه قاچاقچیان و محل نگهداری افراد ربوده شده در یکی شهرستان‌های استان تهران شناسایی و در ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۲۴ مرداد، طی یک عملیات غافلگیرانه، محل نگهداری این چهار تبعه خارجی (گروگان‌ها) شده مورد ضربه کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می‌گیرد.

هر چهار تبعه خارجی گروگان گرفته شده در زمان اجرای عملیات آزادی بدون هرگونه آسیبی نجات پیدا کردند و در ادامه ۶ نفر از قاچاقچیان انسان با تابعیت غیر ایرانی نیز دستگیر می‌شوند که حین دستگیری سه نفر از آنها که با تهدید سلاح سرد قصد به خطر انداختن جان گروگان‌ها را داشتند، مورد هدف گلوله قرار گرفتند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت روز شنبه درباره جزییات گروگان‌گیری گفت: چند روز گذشته، پلیس آگاهی از وقوع یک گروگان‌گیری اتباع خارجی در غرب تهران مطلع شد. نیرو‌های پلیس بلافاصله به محل وقوع جرم که ویلایی دور از دید عموم بود اعزام شدند.

وی افزود: در عملیات پلیس پس از تحقیقات اولیه و شناسایی عوامل اصلی این آدم‌ربایی، ۶ نفر دستگیر شدند و چهار گروگان که در شرایط سختی نگهداری می‌شدند، به سلامت آزاد شدند. در این میان، متهمان در برابر مأموران مقاومت کردند که منجر به استفاده از سلاح توسط پلیس و اصابت گلوله به سه نفر از آنان شد.

سردار ولی‌پور گودرزی گفت: مجرمان معمولاً چنین مکان‌هایی خلوت و دور از چشم مردم را برای اقدامات مجرمانه خود انتخاب می‌کنند. همچنین تأکید شد که افراد برای پیگیری امور مهاجرتی خود حتماً از مبادی قانونی و اداره اتباع و سفارت‌ها اقدام کنند تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده