رئیس جمعیت هلال احمر کشور: شیوع بیماری واگیر در بین زائران گزارش نشده است-راهبرد معاصر

رئیس جمعیت هلال احمر کشور: شیوع بیماری واگیر در بین زائران گزارش نشده است

رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گفت: با اقدامات آموزشی و فرهنگی انجام شده تاکنون هیچ گزارشی از شیوع بیماری واگیر یا گرمازدگی حاد بین زائران گزارش نشده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 19
کد خبر: ۲۵۴۹۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ پیرحسین کولیوند در حاشیه بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار زائر اربعین از طریق مرز خسروی تردد داشته‌اند که این میزان تردد بی‌سابقه است.

وی عنوان کرد: زحمات استاندار کرمانشاه به خاطر پیگیری‌های مستمر برای فعال کردن مرز خسروی قابل ستایش است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: در مرز خسروی تسهیلات و امکانات بسیار خوبی از جمله وسایل حمل و نقل، موکب‌ها، غرفه‌های فرهنگی، درمانگاه‌ها و پارکینگ‌ها برای زائران ایجاد شده است.

کولیوند افزود: ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی برای حفظ سلامت زائران سبب شده تاکنون شاهد شیوع بیماری‌های واگیر و تلفات گرمازدگی نباشیم.

وی عنوان کرد: درمانگاهی در مرز عراق با کمک حشد‌الشعبی ایجاد و گزارشات خوبی از خدمات‌رسانی این مرکز به ما رسیده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور افزود: در داخل کشور عراق نیز با حضور بیش از ۸۰۰۰ نفر از داوطلبان هلال‌احمر و همکاری وزارت بهداشت، حشدالشعبی و وزارت بهداشت و نیرو‌های مردمی عراق خدمات درمانی در خارج ارائه است.

کولیوند با اشاره به اعزام بیماران و مصدومان از طریق مرز‌های زمینی، گفت: تاکنون ۳۵ مصدوم و بیمار از مرز خسروی به کشور منتقل شده است. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده