روزنامه جوان: قالیباف یادگرفته در برابر افراطی های مجلس بایستد-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

روزنامه جوان: قالیباف یادگرفته در برابر افراطی های مجلس بایستد

به نطر می‌رسد با قاطعیت دیروز دکتر قالیباف، گویی کشتیبان را سیاستی دیگر آمده است. او اکنون تصمیم گرفته است با قدرت و قاطعیت از کیان مجلس دفاع کند و اجازه ندهد برخی ساز‌های ناکوک و ستیزه‌جو بر حرکت انقلابی مجلس تأثیر بگذارد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 20
کد خبر: ۲۵۴۹۵۵
به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه جوان نوشت: رفتار پساانتخاباتی قالیباف هم یک الگوی تحسین‌برانگیز بود. در مواجهه با شکست و در مواجهه با رقیب پیروز، آنچنان کرد که در خاطره‌ها بماند.
این روزنامه اصولگرا در گزارشی از جلسه روز دوشنبه مجلس و بر خورد قاطع قالیباف در مقام رئیس مجلس با حمید رسایی نوشت: یکی از آسیب‌هایی که مجلس از ادوار گذشته تا کنون با خود، حفظ کرده، غلبه برخی شلوغ‌کن‌ها و افراطیونی است که اگرچه تعداد کمی هستند، اما همواره صدای بلندی داشته و با مواضع تندروانه خود، حرکت کلی مجلس را به حاشیه برده‌اند. چنان‌که گفته شد، این آسیب ارتباطی به این مجلس ندارد و پیش از این هم از سوی برخی نمایندگان با گرایش‌های مختلف سیاسی بر مجلس سایه افکنده است. اما به نطر می‌رسد با قاطعیت دیروز دکتر قالیباف، گویی کشتیبان را سیاستی دیگر آمده است. او با سابقه‌ای چهارساله که در ریاست مجلس پشت سرگذاشته، اکنون تصمیم گرفته است با قدرت و قاطعیت از کیان مجلس دفاع کند و اجازه ندهد برخی ساز‌های ناکوک و ستیزه‌جو بر حرکت انقلابی مجلس تأثیر بگذارد.
ماجرا از جایی شروع شد که حمید رسایی نماینده تهران در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، در تذکری خواستار واکاوی جلسه روز گذشته (یک‌شنبه) حین بررسی صلاحیت عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امورخارجه بود که قالیباف از او خواست در دستور صحبت کند. رئیس مجلس در بیان دلایل مردود بودن تذکر رسایی گفت: «این موضوع مربوط به روز گذشته است. چراکه خانم سارا فلاحی و آقای ثابتی هم اخطار بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی داشتند که هیچ کدام از آن‌ها وارد نبود.»
 
 
 
 
رسایی، اما در ادامه در تذکری طبق ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: براساس این ماده پیش از تشکیل اولین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باید نام‌نویسی و قرعه‌کشی انجام شود ولی در این باره کاری انجام نشده است. قالیباف در پاسخ به این تذکر هم گفت: «این تذکر هم در دستور نیست. چراکه از کلیات برنامه‌های ریاست جمهوری عبور کردیم.
 
جوان در ادامه نوشت: او هم تذکر بموقع به وزیران می‌دهد مانند وقتی که وزیر پیشنهادی بهداشت درباره تأیید صلاحیت پزشکیان در انتخابات مجلس خطایی کرد و قالیباف تذکر داد که ردصلاحیت او در شورای‌نگهبان نبوده و در هیئت‌های اجرایی استان بوده است، و هم مانع تذکرات خارج از دستور برخی نمایندگان خاص می‌شود و در مقامی دیگر از همان نماینده آیین‌نامه نشناس، تذکر دیگری را می‌پذیرد تا نشان دهد مدیریتش بدون حب‌وبغض است. 
 
کلمات کلیدی: محمدباقر قالیباف
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار