ترامپ: ایلان ماسک را مشاور خود قرار می‌دهم-راهبرد معاصر

ترامپ: ایلان ماسک را مشاور خود قرار می‌دهم

دونالد ترامپ اظهار کرد که ممکن است ایلان ماسک را به عنوان یکی از مشاوران خود انتخاب کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 20
کد خبر: ۲۵۵۰۱۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ممکن است ایلان ماسک کارآفرین میلیاردر آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی ایکس را به کابینه خود معرفی کرده و یا نقش مشاور را برای او در نظر بگیرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با رویترز اظهار کرد او آزاد است که این کار را انجام دهد. او فرد بسیار باهوشی است. من حتما این کار را انجام خواهم داد اگر ماسک تمایل به این کار داشته باشد. او بسیار زیرک است.

در همین حال، ایلان ماسک نیز در پاسخ به این اظهارات ترامپ گفت: من حاضرم خدمت کنم.

ترامپ در حالی این اظهارات را بیان کرد که ماسک آشکارا حمایت خود را از دونالد ترامپ برای انتخابات ۵ نوامبر اعلام کرده و اخیرا نیز مصاحبه‌ای را با ترامپ در شبکه ایکس انجام داد.

ترامپ در این مصاحبه درباره موضوعات مختلفی از جمله بحران مهاجران، رابطه با ایران، حمله کلامی به هریس و ترور نافرجامش در تاریخ ۱۳ جولای، با ماسک صحبت کرد.

مالک شبکه اجتماعی ایکس خاطرنشان کرد نظر شخصی من این است که به نفع مردم آمریکاست که ترامپ بار دیگر رئیس جمهور آمریکا شود.

وی تاکید کرد با ترامپ مصاحبه کردم، اما از گفتگو با کامالا هریس هم استقبال می‌کنم.

روز قبل از آن، ترامپ با همرسانی یک ویدئو تبلیغاتی از خود با شعار «عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم» بار دیگر فعالیت خود در ایکس را از سر گرفت.

آخرین پیام ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در ایکس، مربوط به تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۱ پس از ماجرای حمله ۶ ژانویه به کنگره آمریکا است.

وی که آن زمان اعتقاد به تقلب در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ داشت، در آخرین پیامش در ایکس نوشته بود که به مراسم تحلیف جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ نخواهد رفت.

توئیتر پیش از آنکه مالکیتش تحت اختیار ایلان ماسک قرار گیرد، به علت جنجال‌های ترامپ بر سر اینکه در انتخابات ۲۰۲۰ تقلب صورت گرفته وی را تعلیق کرده بود.

اما پس از خرید این شبکه اجتماعی توسط ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ و تغییر نام آن به ایکس، این سرمایه‌دار آمریکایی تصمیم گرفت تا حساب ترامپ را به وی بازگرداند.

با این حال پس از این اتفاق هم ترامپ به این شبکه اجتماعی برنگشت تا اینکه در اوت ۲۰۲۳ فقط به اشتراک گذاری یک لینک از یک تارنما به آدرس donaldjtrump.com بسنده کرد.

چندی قبل نیز ایلان ماسک در مصاحبه با یک نویسنده کانادایی اظهار کرد که هرگز نگفته که ماهانه ۴۵ میلیون دلار به کمپین دونالد ترامپ کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد من کمک‌های مالی را به کمیته اقدامات سیاسی آمریکا کرده ام، اما رقم این کمک‌ها بسیار کمتر از این رقم بوده است و ارزش‌های کلیدی کمیته اقدامات سیاسی آمریکا، حمایت از شایسته سالاری و آزادی فردی است. اغلب جمهوری خواهان و نه تمام آنها در سمت شایستگی و آزادی ایستاده‌اند.

ترامپ در یک سخنرانی در کمپین انتخاباتی خود گفته بود که ایلان ماسک ماهانه ۴۵ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی او کمک کرده است.

همچنین نتایج تحلیل‌های جدید واشنگتن پست نشان داد ۱۷ درصد از پست‌های ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس در سال ۲۰۲۴، متمرکز بر موضوعات سیاسی بوده که این رقم ۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.

به نظر می‌رسد ماسک و ترامپ در ماه‌های اخیر روابط بسیار نزدیکی داشتند به طوری که نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی در اواخر ماه مه نوشت که این میلیاردر آمریکایی با دونالد ترامپ درباره نقش احتمالی مشاور برای ماسک در دوران دوم ریاست جمهوری ترامپ در صورت راه یابی دوباره او به کاخ سفید، گفتگو و رایزنی کرده است. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده