به گزارش راهبرد معاصر روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان که موفق شد توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کند، قصد دارد تا سال 2028 درآمد این رسانه اجتماعی را 5 برابر کرده و به 26.4 میلیارد دلار برساند.
مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و سازمان فضایی اسپیس ایکس برنامه های بلندپروازانه خود را برای توییتر در پیشنهادی به سرمایه گذاران ارائه کرد که نسخه ای از آن به رویت روزنامه نیویورک تایمز رسیده است.
این نسخه شامل طرح هایی برای تغییر شکل نیروی کار و استراتژی های تجاری این شرکت نیز می شود.
تایمز با اشاره به این سند نوشت: با همه این تغییرات، آقای ماسک پیشبینی میکند که میتواند میانگین درآمد توییتر را به ازای هر کاربر - معیاری کلیدی برای شرکتهای رسانههای اجتماعی - در سال 2028 از 24.83 دلار در سال گذشته به 30.22 دلار برساند.
بر اساس این گزارش، ایلان ماسک ید طولایی در اعلام اهداف بلندپروازانه بدون هیچ استراتژی روشنی برای رسیدن به آنها دارد.
این موضوع در جریان مذاکرات وی با توییتر و بلافاصله پس از آن نیز وجود داشت، و تحلیلگران اشاره میکنند که او برنامههای روشنی از مدیریت شرکت تا تقویت مالی آن ارائه نکرده است.
اما طرحی که توسط تایمز فاش شد، اولین طرح مهمی است که توسط ماسک درباره چگونگی مدیریت یکی از بزرگترین پلتفرم های رسانه اجتماعی جهان، رونمایی شده است.
این طرح فاش شده پس از اعلام ماسک مبنی بر اینکه او بیش از 7.1 میلیارد دلار سرمایه جدید از گروهی از سرمایه گذاران برای کمک به تامین مالی تصاحب خود در توییتر دریافت کرده، مطرح شده است، که باعث ناآرامی داخلی در این شرکت و حتی تغییر عقیده برخی از مخالفان اولیه شده است.
بر اساس یک پرونده نظارتی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، 18 سرمایه گذار تعهداتی بین 850000 تا 1 میلیارد دلار انجام داده اند.
درآمد پیشبینیشده توییتر توسط ماسک در شش سال آینده به معنای نرخ رشد مرکب سالانه بیش از یک چهارم از 5 میلیارد دلاری است که توییتر در سال گذشته گزارش کرده بود.
این شرکت چند روز پس از توافق برای فروش به ماسک، در گزارش درآمد سه ماهه اول خود در 28 آوریل اعلام کرد که درآمد خالص آن به 513.3 میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با 68 میلیون دلار در مدت مشابه در سال 2021، بیش از هفت برابر افزایش نشان میدهد.
در این طرح آمده است که تبلیغات، که برای موفقیت توییتر بسیار مهم است، از حدود 90 درصد در سال 2020 به 45 درصد از کل درآمد کاهش خواهد یافت.
این طرح نشان داد که تبلیغات حدود 12 میلیارد دلار درآمد ایجاد می کند و اشتراک ها تا سال 2028 نزدیک به 10 میلیارد دلار اضافه خواهند شد.