پزشکیان: اگر مسلمانان متحد بودند اسرائیل و آمریکا جرات جسارت نداشتند-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

پزشکیان: اگر مسلمانان متحد بودند اسرائیل و آمریکا جرات جسارت نداشتند

رئیس جمهور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اگر مسلمانان با هم متحد بودند اسرائیل جسارت می‌کرد این غلط‌ها را در این منطقه بکند؟ نه تنها آنها بلکه آمریکا و اروپا و هر قدرت دیگری آیا میتوانست از این کارها بکند؟
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 24
کد خبر: ۲۵۵۳۱۰

به گزارش راهبرد معاصر. مسعود پزشکیان رئیس جمهور در مراسم تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل(ره) در آغاز هفته دولت، بیان کرد: آنچه در این ایام و هفته‌ی دولت و میثاق و پیمانی که با امام راحل می‌بندیم، این است که بر سر پیمان با مردم هستیم.

 

وی اظهار داشت: در ایام اربعین امام حسین(ع) هستیم و عاشقان امام یا به نزد ایشان رفته‌اند و یا در حال بازگشت هستند، ما نباید راه را گم کنیم. قیام امام حسین(ع) برای مطالبه و درخواست حق است، امام امر به معروف و نهی از منکر می‌کند برای اینکه حقی که گم شده و بدان عمل نمی‌شود را امر به معروف کند و نهی از منکر.

 

رئیس‌جمهور عنوان کرد: شهید بهشتی در کتاب حق و باطل از دیدگاه قرآن می‌گویند اگر از من بپرسید اسلام یعنی چه؟ می‌گویم تمام اسلام یعنی حق، عدالت و انصاف؛ و اگر به جامعه‌ای نگاه کنید و ندانید که اعتقاد و باور آن‌ها چیست اما رفتار آن‌ها براساس عدالت باشد، این جامعه مسلمان است. اگر در حامعه‌ای بی‌عدالتی و ظلم است، هر اسمی بر آن بگذارند، ضداسلام است. اگر ما با مردم، قومیت‌ها و دشمنان‌مان بر اساس عدالت عمل می‌کنیم، ما مسلمان هستیم ولی اگر عدالت و انصاف بین ما نیست، هر اسمیمی‌توان گذاشت ولی دیگر اسلام نیست.

 

پزشکیان گفت: درباره حرف‌ها و وعده‌های ما مورد سوال قرار خواهیم گرفت و اعتقاد و درباره باوری که در جامعه تبلیغ می‌کنیم، صادق هستیم یا نه. خداوند از تک‌تک ما پیمان گرفته که جز حق نگوییم و به طرف باطل نرویم؛ باید به‌دنبال حق و حقوق مردم برویم و در عمل، همه آن را برای مردم پیاده کنیم و در باور و اعتقاد نشان دهیم که تا آخر بر این پیمان خواهیم بود.

 

وی اظهار داشت: ما با مردم صادق خواهیم بود و بر اساس حق و عدالت رفتار خواهیم کرد. نگاه امام (ره) به محرومین، وحدت و انسجام، یکدلی و وحدت تمام جامعه اسلامی بود. نماز برای اقامه است، برای اتصال به صراط مستقیم، باید وحدت داشت.

 

رئیس جمهور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار داشت: اگر مسلمانان با هم متحد بودند اسرائیل جسارت می‌کرد این غلط‌ها را در این منطقه بکند؟ نه تنها آنها بلکه آمریکا و اروپا و هر قدرت دیگری آیا میتوانست از این کارها بکند؟

 

وی افزود: در کشور خودمان هم ما باید برای حل مشکلات خود راهی جز افزایش وحدت و انسجام داخلی نداریم.

 

رئیس جمهور گفت: از همه نمایندگان و رئیس مجلس که به دولت رای بسیار بزرگ و پیام بزرگی را به جامعه انتقال دادند تشکر کنم و این قدم و آغازی است که با وفاق کلی جلو برویم.

 

پزشکیان تصریح کرد: همانگونه که اوایل انقلاب با وحدت و انسجام مردم با وجود اینکه همه دنیا جمع شده بود انقلاب را از بین ببرد نتوانستند حتی یک وجب از خاک ما را  بگیرند و با تمام وجود با باور در مقابل آنها ایستادیم و الان هم اگر بخواهیم با تمام توان بایستیم می‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم و باید آنها را حل کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید راه امام حسین(ره) را برویم و راه امام حسین یعنی پایبندی به حق، گفت: دشمن در حال تلاش برای ایجاد تفرقه است و در همین راستا بزرگان ما را شهید می‌کنند.

 

رئیس‌جمهور بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند که در جامعه تفرقه ایجاد شود، تمام تلاش آنها این است که ما با هم متحد نباشیم و ما باید کاری کنیم که فریب دشمن را نخوریم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم. وحدت و انسجام یعنی همه در مسیر حق و عدالت و با رهبریت مقام معظم رهبری، در چهارچوب سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی نظام و قانون برنامه هفتم توسعه عمل کنیم.

 

پزشکیان با بیان اینکه ما باید بهترین و برترین باشیم، خاطرنشان کرد: بدانید که این راه با خون دل، زحمت و تلاش شبانه‌روزی به‌دست می‌آید. باید از این وضعیت بلند شویم و نگاه عقاب پیدا کنیم، همه چیز را در پهنه‌ی بال خود ببینیم و با عمق نگاه خود جامعه را به جهتی هدایت کنیم که لایق و شایسته‌ی آن هستیم.

 

وی هم‌چنین اضافه کرد: امروز در مرقد امام پیمان می‌بندیم که این راه را با تمام و جود ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که تا جایی که از دست‌مان بر می‌آید مسیر را ادامه دهیم و امیدوارم که شرمنده خون شهدا و امام شهدا نباشیم./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده