ایالات آلمان موظف به تسریع روند اخراج پناهجویان شدند-راهبرد معاصر

ایالات آلمان موظف به تسریع روند اخراج پناهجویان شدند

وزارت کشور آلمان با توجه به حمله تروریستی اخیر با چاقو از ایالات آلمان خواست روند اخراج پناهجویان رد شده را با سرعت بیشتری دنبال کنند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 27
کد خبر: ۲۵۵۶۴۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ اتحادیه پلیس آلمان بعد از حمله تروریستی اخیر در این کشور با چاقو خواستار تغییر رویه در شیوه اخراج پناهجویان شده است.

به این ترتیب پس از حمله مرگبار در زولینگن، اتحادیه پلیس (GdP) خواستار مراکز بازداشت و اخراج بیشتر برای پناهجویان و بازگشت آن‌ها با پرواز‌های چارتر شد.

آندریاس روسکوف، رئیس ناحیه پلیس فدرال، به شبکه تحریریه آلمان (RND) گفت: به نظر ما، پس از بازگرداندن ناموفق، پناهجویان باید به سرعت در بازداشتگاه در انتظار اخراج قرار گیرند.

وی تاکید کرد: این امر امکان تلاش دیگری برای اخراج را فراهم می‌کند. اما در آلمان به اندازه کافی بازداشتگاه‌های اخراج وجود ندارد.

این این مسئول امنیتی در آلمان همچنین این انتقاد را وارد کرد و گفت: اگر بخواهیم تعداد اخراج‌ها را افزایش دهیم، مثلاً از طریق پرواز‌های چارتر، این پرواز‌ها باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد. ایالت‌ها در اینجا وظیفه دارند. اخراج با پرواز‌های چارتر آسان‌تر است "زیرا هیچ مسافر دیگری در هواپیما وجود ندارد. "

روسکوف همچنین این انتقاد را وارد کرد که اخراج‌شدگان با رفتار‌های "سوءاستفاده‌کننده" باعث شکست بازگشت‌هایشان می‌شوند. به گفته وی بسیاری از افرادی که مشمول اخراج می‌شوند به محض رسیدن به فرودگاه رفتار‌های توهین آمیز دارند. وی افزود: آنها به قدری منفی رفتار می‌کنند که کاپیتان پرواز اغلب مجبور است اخراج را لغو کند تا مراقب سایر مسافران باشد. این عضو اتحادیه پلیس افزود: حتی برخی در فرودگاه خود را مجروح کردند تا اخراج نشوند.

در این میان "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان نیز ایالت‌ها را در مناقشات بر سر پناهجویان رد شده پاسخگو و مسئول می‌داند. این مقام آلمانی به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای فونکه گفت: ما قبلاً پایه‌های حقوقی جدید جامعی برای بازگشت‌های بیشتر ایجاد کرده‌ایم تا افرادی که مجبور به ترک کشور هستند دیگر نتوانند از اخراج خود خودداری کنند. آنچه برای موفقیت بسیار مهم است این است که اختیارات و مقررات جدید به صورت محلی در ایالت‌های فدرال نیز اجرا شوند.

وی افزود: ایالت‌ها از هر گونه حمایت دولت فدرال برای این امر برخوردار خواهند بود. به گفته وی با تشدید قانون، اخراج جنایتکاران و افراد خطرناک از طیف به توصیف وی اسلام گرا سرعت بیشتری گرفته است. فائزر تاکید کرد: مقامات اکنون ابزار‌های بیشتری برای جلوگیری از مخفی شدن افرادی که باید کشور را ترک کنند قبل از اخراج، در اختیار دارند. تعداد اخراج‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان نیز روز گذشته از تصمیمات خود برای تشدید سریع قوانین اسلحه و اخراج‌های بیشتر پناهندگان بعد از حمله اخیر چاقو در شهر زولینگن که منجر به کشته شدن سه نفر شد، خبر داد.

پس از حمله در زولینگن، "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان و مارکو بوشمان، وزیر دادگستری هم در مورد اقداماتی برای مبارزه با به توصیف خود اسلام گرایی افراطی، اخراج سریع‌تر به سایر کشور‌های اتحادیه اروپا و تشدید قوانین اسلحه بحث می‌کنند. بوشمن پس از دیدار اخیر خود با فایزر از "مرکز مشترک دفاع از تروریسم" در برلین گفته و تاکید کرد: این سه گانه‌ای است که ما اکنون در دولت فدرال روی آن کار می‌کنیم.

حمله تروریستی اخیر توسط فردی مسلح به چاقو به شرکت کنندگان در یک جشنواره هنری در شهر زولینگن واقع در غرب آلمان دست کم ۳ کشته و چهار زخمی به جا گذاشت.

۲۴ ساعت بعد از این حمله تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

مجله خبری اشپیگل گزارش داد که مظنون یک شهروند سوری ۲۶ ساله است که در سال ۲۰۲۲ به آلمان مهاجرت کرده و در بیله فلد درخواست پناهندگی داده است.

رابرت هابک، معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان هم خواستار تشدید قوانین حمل سلاح در کشورش شد. / تسنیم

کلمات کلیدی: پناهجویان آلمان
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار