کاخ سفید: نگران تبدیل شدن درگیری غزه به جنگ منطقه‌ای هستیم-راهبرد معاصر

کاخ سفید: نگران تبدیل شدن درگیری غزه به جنگ منطقه‌ای هستیم

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید همزمان با تشدید درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) اعلام کرد که آمریکا نگران است که درگیری در غزه به یک جنگ منطقه‌ای تمام عیار تبدیل شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 27
کد خبر: ۲۵۵۶۵۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا به خبرنگاران گفت: «ما شبانه روز با شرکا و متحدان کار کرده‌ایم، تجهیزات نظامی را جا بجا کرده‌ایم، درگیر دیپلماسی فشرده چه به صورت عمومی و چه خصوصی پشت در‌های بسته هستیم تا از این نتیجه جلوگیری کنیم. ما به کار برای جلوگیری از این نتیجه ادامه می‌دهیم؛ و امید ما این است که وقایع [۲۵ اوت]به تشدید تنش و جنگ منطقه‌ای منجر نشود.»

سالیوان افزود که واشنگتن «به شدت در قاهره در تلاش است و با تیم‌های دیگر میانجیگران و همچنین با اسرائیلی‌ها گفتگو می‌کند تا به آتش‌بس و توافق آزادی گروگان‌ها در چارچوبی که (جو) بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تعیین کرده است، دست یابیم. این چارچوب برای ایجاد آرامش بین اسرائیل و در امتداد مرز بین اسرائیل و لبنان و در نهایت رسیدن به شرایط گسترده‌تر از ثبات منطقه‌ای است.»

مشاور امنیت ملی بایدن گفت: «البته، ما فکر می‌کنیم که بخشی از آن، مسیری معتبر برای راه‌کار دو کشوری برای مردم فلسطین نیز هست.» / ایرنا

کلمات کلیدی: کاخ سفید غزه
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار