دیدار بن‌سلمان با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین-راهبرد معاصر

دیدار بن‌سلمان با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

محمود عباس در سفری غیرمنتظره به ریاض با ولیعهد سعودی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 28
کد خبر: ۲۵۵۷۳۲

به گزارش راهبرد معاصر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه در سفری از پیش تعیین نشده به پایتخت عربستان رفت.


بر اساس این گزارش، محمود عباس روز گذشته با محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.در این دیدار آخرین وضعیت تحولات فلسطین اشغالی بررسی و درباره اقدامات کشور‌های عربی به منظور توقف تهاجمات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر شد.


به گزارش آناتولی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار درباره خطرات ناشی از بیانیه‌ها و اقدامات اسرائیلی‌ها در خصوص اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان سخن گفت. محمد عباس در این باره به سخنان وزیر تندرو اسرائیلی اشاره کرد. ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیش از این درباره ساخت یک کنیسه در مسجدالاقصی سخنرانی کرده بود.


عباس همچنین برنامه‌ای را به ولیعهد سعودی ارائه کرد تا به همراه مقامات فلسطین به غزه سفر کنند تا «نسل‌کشی علیه مردم متوقف شود، خروج نیروهای اشغالگر اسرائیلی از کل نوار غزه تضمین گردد و تأکید شود که دولت فلسطین از حاکمیت کامل بر تمامی سرزمین‌های فلسطینی، شامل غزه و کرانه باختری برخوردار است.»پیش از این، محمود عباس در سخنرانی خود در پارلمان ترکیه از برنامه‌هایش برای سفر به نوار غزه پرده برداشت و از شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی خواست تا از این سفر حمایت کنند.

 

ولیعهد سعودی نیز در این دیدار بر حمایت قاطع عربستان از مردم فلسطین و حقوق مشروع آن‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی تأکید کرد.از آغاز جنگ غزه تاکنون حدود 40 هزار و 500 فلسطینی به شهادت رسیدند که بیشتر شهدا زنان و کودکان هستند. علاوه بر این بیش از 93 هزار و 500 تن دیگر نیز در حملات زمینی، هوایی و توپخانه‌ای ارتش اسرائیل زخمی شدند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار