مدارس ابتدایی این استان‌ها چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ مجازی شد وزارت بهداشت: پیش‌بینی می‌شود که یک پیک دیگر بیماری‌های تنفسی در پیش داشته باشیم پاسخ پلیس به انتشار محتوای جعلی مرتبط با QR گواهینامه رانندگی سقف پاداش خدمت بازنشستگان دولت ۱۴۰۴ کارمندان و فرهنگیان + نحوه محاسبه پاداش پایان خدمت اطلاعیه مهم برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۵ و فرهنگیان شرط آموزش و پرورش برای تعطیلات زمستانی آلودگی تهران ماندگار می‌شود بازداشت یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرمانشاه/ صدور قرار تأمین برای ۱۳ نفر از عوامل شهرداری و شورا باند فساد سازمان‌یافته در شهرداری بجنورد متلاشی شد توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟

مدیران کم تجربه موجب ناکارآمدی آموزش و پرورش شدند

وزیر آموزش و پرورش گفت: به‌کارگیری مدیران کم تجربه و بی‌تجربه و فاقد صلاحیت‌های حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین دلایل ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 03
کد خبر: ۲۵۶۲۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا کاظمی در نشست با رؤسای مناطق شهر تهران، افزود: باید مدرسه توسط مدیر اداره شود و کسی نباید در امور جاری دخالت کند.

 

به گفته وی، به جای تغییر مدیران کم تجربه، کارهای دیگری چون برگزاری اردوهای آموزشی بگذاریم و مدیران را از چرخه مدیریت حذف نکنیم و به جای آن تجربه گردانی کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بنا داریم آموزش و پرورش را از سیاست‌زدگی دور کنیم و این کار را باید از مدرسه شروع کرد.

 

کاظمی با تاکید بر اینکه بیشترین شاخص‌های صلاحیت مدیریتی باید در خصایل مدیریتی مدیران مدرسه باشد، گفت: نباید مدیران مدرسه را با سلایق شخصی تغییر داد.

 

وی با اشاره به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت، تاکید کرد: معلمان را باید خیلی عزیز دانست و تکریم کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قرآن کریم هم برای اثربخشی شاخص‌هایی دارد، گفت: خداوند شاخصی گذاشته است که به هر میزانی که در کار اخلاص داشته باشید به همان میزان اثربخشی خواهد داشت و شاخص مقبولیت عمل هم همین شاخص‌هاست.

 

کاظمی با اشاره به اینکه در مجموعه وزارت آموزش و پرورش چالش‌های زیادی داریم، بیان کرد: وقتی مسائل آموزش و پرورش را بررسی می‌کنیم درمی‌یابیم که این مسائل هزاران جزئیات دارد؛ از این رو باید همت کنیم تا باهم افزایی به رفع آنها کمک کنیم.

 

وی با طرح سوالی مبنی بر چرایی ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش، گفت: به‌کارگیری مدیران کم تجربه و بی‌تجربه و فاقد صلاحیت‌های حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین دلایل آن است. تقریباً هیچ برنامه‌ای برای توانمندسازی این مدیران طراحی نشده است؛ البته باید گفت ثبات مدیریت هم وجود ندارد.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فرایندهای غیرکارشناسی و شتاب‌زده، ناکارآمدی در مأموریت، محصول و تربیت از دیگر عوامل ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت هستند.

 

کاظمی دلایل دیگری برای ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: مشکل در طراحی، معماری نظام آموزشی و برنامه درسی درون مدرسه است.

 

وی بیان کرد: علم روز دنیا مانند هوش مصنوعی، متاورس و ارزش افزوده در برنامه‌های درسی دیده نمی‌شود و باید در این زمینه اقدامی ملی انجام و برنامه‌های درسی را بروز رسانی کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت به‌روزرسانی برنامه‌های درسی، تاکید کرد: هیچ وزیری با هیچ بودجه و منابع انسانی و…، نمی‌تواند سند تحول بنیادین را پیاده‌سازی کند مگر آنکه روی برنامه درسی مدارس کار کند.

 

بر اساس این گزارش، در ابتدای جلسه علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، گزارشی درباره تدابیر اندیشیده شده در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ارائه داد./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار