هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است رونمایی از رقیب مدرن و پرادعای آیفون ۱۷ پرو مکس / شیائومی ۱۷ پرو مکس به بازار آمد؟   خواهر‌خواندگی بندرعباس و مومباسا در کنیا

مدیران کم تجربه موجب ناکارآمدی آموزش و پرورش شدند

وزیر آموزش و پرورش گفت: به‌کارگیری مدیران کم تجربه و بی‌تجربه و فاقد صلاحیت‌های حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین دلایل ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 03
کد خبر: ۲۵۶۲۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا کاظمی در نشست با رؤسای مناطق شهر تهران، افزود: باید مدرسه توسط مدیر اداره شود و کسی نباید در امور جاری دخالت کند.

 

به گفته وی، به جای تغییر مدیران کم تجربه، کارهای دیگری چون برگزاری اردوهای آموزشی بگذاریم و مدیران را از چرخه مدیریت حذف نکنیم و به جای آن تجربه گردانی کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بنا داریم آموزش و پرورش را از سیاست‌زدگی دور کنیم و این کار را باید از مدرسه شروع کرد.

 

کاظمی با تاکید بر اینکه بیشترین شاخص‌های صلاحیت مدیریتی باید در خصایل مدیریتی مدیران مدرسه باشد، گفت: نباید مدیران مدرسه را با سلایق شخصی تغییر داد.

 

وی با اشاره به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت، تاکید کرد: معلمان را باید خیلی عزیز دانست و تکریم کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قرآن کریم هم برای اثربخشی شاخص‌هایی دارد، گفت: خداوند شاخصی گذاشته است که به هر میزانی که در کار اخلاص داشته باشید به همان میزان اثربخشی خواهد داشت و شاخص مقبولیت عمل هم همین شاخص‌هاست.

 

کاظمی با اشاره به اینکه در مجموعه وزارت آموزش و پرورش چالش‌های زیادی داریم، بیان کرد: وقتی مسائل آموزش و پرورش را بررسی می‌کنیم درمی‌یابیم که این مسائل هزاران جزئیات دارد؛ از این رو باید همت کنیم تا باهم افزایی به رفع آنها کمک کنیم.

 

وی با طرح سوالی مبنی بر چرایی ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش، گفت: به‌کارگیری مدیران کم تجربه و بی‌تجربه و فاقد صلاحیت‌های حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین دلایل آن است. تقریباً هیچ برنامه‌ای برای توانمندسازی این مدیران طراحی نشده است؛ البته باید گفت ثبات مدیریت هم وجود ندارد.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فرایندهای غیرکارشناسی و شتاب‌زده، ناکارآمدی در مأموریت، محصول و تربیت از دیگر عوامل ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت هستند.

 

کاظمی دلایل دیگری برای ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: مشکل در طراحی، معماری نظام آموزشی و برنامه درسی درون مدرسه است.

 

وی بیان کرد: علم روز دنیا مانند هوش مصنوعی، متاورس و ارزش افزوده در برنامه‌های درسی دیده نمی‌شود و باید در این زمینه اقدامی ملی انجام و برنامه‌های درسی را بروز رسانی کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت به‌روزرسانی برنامه‌های درسی، تاکید کرد: هیچ وزیری با هیچ بودجه و منابع انسانی و…، نمی‌تواند سند تحول بنیادین را پیاده‌سازی کند مگر آنکه روی برنامه درسی مدارس کار کند.

 

بر اساس این گزارش، در ابتدای جلسه علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، گزارشی درباره تدابیر اندیشیده شده در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ارائه داد./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار