مدارس مازندران به دلیل شیوع آنفولانزا، فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ مجازی شد تمام مقاطع آموزشی خراسان رضوی فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ مجازی شد تمام مدارس سیستان و بلوچستان فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ مجازی شد کشف قلک‌های ۱۸۰۰ساله مملو از سکه پنجمین پرواز بارورسازی ابر‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه انجام شد مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها فردا سه‌شنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ اطلاعیه مهم درباره فعالیت مدارس مازندران فردا سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴ جولان آنفلوآنزا در کشور؛ شیوع بیش از سه‌برابری نسبت به حد هشدار! مدارس و دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری تا پایان هفته تعطیل شد  کلاهبرداری کلان با وعده پرداخت وام فوری دومین آزمون استخدامی ویژه معلولان پیش از عید برگزار می‌شود هشدار سیل در ۳۲ استان؛ بارش‌های گسترده در آسمان غرب ایران  بارش‌های سیل‌آسا در سراسر کشور / هشدار بارش برف، باران و طوفان وضعیت تعطیلی تهران در روز دوشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴ اعلام شد + جزئیات  مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها فردا دوشنبه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ سامانه بارشی قدرتمند وارد غرب کشور می‌شود

چرا ساختار آموزش و پرورش «مدیر» تربیت نمی‌کند؟

کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به موضوع بی‌ثباتی مدیریت در وزارت آموزش و پرورش، گفت: چرا خروجی ساختار آموزش و پرورش هنوز نتوانسته است منجر به تربیت «مدیر» شود؟
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 27
کد خبر: ۱۸۶۳۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل علی‌آبادی کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به موضوع بی‌ثباتی مدیریت در وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: چرا خروجی ساختار آموزش و پرورش در طول چهل سال، نتوانسته است منجر به رسیدن به یک سری مدیر از دل خودش شود؛ این موضوع خودش یک مسأله است.

 

وی با بیان اینکه جایی از این ساختار دچار اشکال است، گفت: باید ببینیم ساختار آموزش و پرورش چه اشکالی دارد که در طول این 40 سال نتوانستیم از خروجی آن، به مدیرانی از جنس خودشان برسیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌آبادی با طرح این پرسش که «نتیجه این عدم خروجی مناسب، کجا رقم می‌خورد؟»، افزود: نتیجه این می‌شود افرادی به عنوان مدیر انتخاب می‌شوند که به فرض اینکه ساختار آموزش و پرورش را بشناسند یا معلم بوده باشند اما نمی‌توانند تصمیم درست و واضحی را برای محیط آموزشی، مشکلات معلمان و عدالت آموزشی بگیرند.

 

وی با بیان اینکه ساختار آموزش و پرورش اساساً ساختار نیروسازی نیست که به یک نقطه برسد تا فلان فرد، وزیر آموزش و پرورش شود، ادامه داد: یک مدیر حداقل بین سه تا 5 سال فرصت نیاز دارد تا سیاست‌هایی را آماده و برنامه‌هایی را اجرا کند و این عدم ثبات مدیران که به کمتر از دو سال می‌رسد، باعث می‌شود تا به سیاستگذاری هم نرسیم چه برسد به اینکه به اجرا برسیم.

 

این کارشناس تعلیم و تربیت با بیان اینکه عدم ثبات مدیران باعث می‌شود ساختار را دچار چندگانگی و تصمیمات متعدد بدون پشتوانه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم، افزود: انگار وزرای آموزش و پرورش می‌دانند که بیشتر از 2 سال در ساختار آموزش و پرورش نمی‌مانند و سعی می‌کنند که یک کارهای موقتی انجام دهند. یعنی هیچکدام ‌از آنها کارهای سیاست‌گذاری 5 ساله و 10 ساله را برنامه‌ریزی نمی‌کنند.

 

وی ادامه داد: فردی هم که وزیر آموزش و پرورش می‌شود، فرصت برای برنامه‌ریزی و کارهای ساختاری و زیرساختی نمی‌گذارد یعنی اگر هم بخواهد نمی‌تواند چون نمی‌داند که تا دو سه سال دیگر هست که این زیرساخت‌ها را آماده می‌کند!/ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار