چرا ساختار آموزش و پرورش «مدیر» تربیت نمی‌کند؟-راهبرد معاصر
رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی

چرا ساختار آموزش و پرورش «مدیر» تربیت نمی‌کند؟

کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به موضوع بی‌ثباتی مدیریت در وزارت آموزش و پرورش، گفت: چرا خروجی ساختار آموزش و پرورش هنوز نتوانسته است منجر به تربیت «مدیر» شود؟
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 27
کد خبر: ۱۸۶۳۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل علی‌آبادی کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به موضوع بی‌ثباتی مدیریت در وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: چرا خروجی ساختار آموزش و پرورش در طول چهل سال، نتوانسته است منجر به رسیدن به یک سری مدیر از دل خودش شود؛ این موضوع خودش یک مسأله است.

 

وی با بیان اینکه جایی از این ساختار دچار اشکال است، گفت: باید ببینیم ساختار آموزش و پرورش چه اشکالی دارد که در طول این 40 سال نتوانستیم از خروجی آن، به مدیرانی از جنس خودشان برسیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌آبادی با طرح این پرسش که «نتیجه این عدم خروجی مناسب، کجا رقم می‌خورد؟»، افزود: نتیجه این می‌شود افرادی به عنوان مدیر انتخاب می‌شوند که به فرض اینکه ساختار آموزش و پرورش را بشناسند یا معلم بوده باشند اما نمی‌توانند تصمیم درست و واضحی را برای محیط آموزشی، مشکلات معلمان و عدالت آموزشی بگیرند.

 

وی با بیان اینکه ساختار آموزش و پرورش اساساً ساختار نیروسازی نیست که به یک نقطه برسد تا فلان فرد، وزیر آموزش و پرورش شود، ادامه داد: یک مدیر حداقل بین سه تا 5 سال فرصت نیاز دارد تا سیاست‌هایی را آماده و برنامه‌هایی را اجرا کند و این عدم ثبات مدیران که به کمتر از دو سال می‌رسد، باعث می‌شود تا به سیاستگذاری هم نرسیم چه برسد به اینکه به اجرا برسیم.

 

این کارشناس تعلیم و تربیت با بیان اینکه عدم ثبات مدیران باعث می‌شود ساختار را دچار چندگانگی و تصمیمات متعدد بدون پشتوانه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم، افزود: انگار وزرای آموزش و پرورش می‌دانند که بیشتر از 2 سال در ساختار آموزش و پرورش نمی‌مانند و سعی می‌کنند که یک کارهای موقتی انجام دهند. یعنی هیچکدام ‌از آنها کارهای سیاست‌گذاری 5 ساله و 10 ساله را برنامه‌ریزی نمی‌کنند.

 

وی ادامه داد: فردی هم که وزیر آموزش و پرورش می‌شود، فرصت برای برنامه‌ریزی و کارهای ساختاری و زیرساختی نمی‌گذارد یعنی اگر هم بخواهد نمی‌تواند چون نمی‌داند که تا دو سه سال دیگر هست که این زیرساخت‌ها را آماده می‌کند!/ فارس

ارسال نظر