وزیر اقتصاد: دولت کاملا پشت بورس است | روز‌های خوبی را در بازار سهام خواهیم دید-راهبرد معاصر

وزیر اقتصاد: دولت کاملا پشت بورس است | روز‌های خوبی را در بازار سهام خواهیم دید

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه دولت به طور کامل پشت بورس است، گفت: روز‌های خوبی را برای بورس خواهیم دید. همتی تأکید کرد: ما باید نشان دهیم که بازار بورس یکی از جا‌هایی است که بصورت شفاف، مطمئن و قابل اطمینان به کار خودش ادامه می‌دهد. عملکرد ما باید طوری باشد که این شائبه به وجود نیاید که دخالت‌هایی وجود دارد و اتفاقاتی در آن می‌افتد و مثلاً کسانی از اطلاعات درونی آن استفاده می‌کنند. این نکته‌ای است که به رئیس جدید سازمان بورس تأکید کردم که حتماً باید رعایت کند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 10
کد خبر: ۲۵۶۹۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ عبدالناصر همتی امروز (سه‌شنبه) در پایان جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس و اوراق بهادار، اظهار کرد: در جلسه شورای عالی بورس در روز شنبه هفته جاری که استعفای آقای عشقی مورد پذیرش قرار گرفت، تصمیم گرفته شد که روز سه‌شنبه (امروز) تکلیف رئیس سازمان بورس را روشن کنیم.

وی افزود: در نهایت امروز از میان گزینه‌های پیشنهادی مختلف که رزومه آنها مورد بررسی من و اعضای شورا قرار گرفت، به آقای "حجت اله صیدی" به‌عنوان یکی از افراد خوشنام بازار پولی و مالی، رسیدیم.

وزیر اقتصاد، با عنوان این موضوع که صیدی از افراد با تجربه و متعهد و متخصص و دارای تحصیلات عالیه است و بازار سرمایه شناخت خوبی از وی دارد، گفت: با توجه به جمیع جهات، خوشبختانه شورای عالی بورس هم با اجماع کامل، ابتدا به عضویت آقای صیدی در هیات مدیره و در ادامه، ریاست سازمان بورس، رأی داد و از این لحظه ایشان فعالیت خود را بعنوان رئیس سازمان بورس آغاز خواهند کرد.

همتی در پاسخ به سؤالی در مورد اولویت دولت چهاردهم در خصوص بازار سرمایه نیز گفت: حقیقت آن است که اعتماد مردم به بازار سرمایه، تا حدودی از دست رفته است و اولین و فوری‌ترین کار ما بازگرداندن اعتماد آنها به این بازار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه بازار سرمایه باید مرکز اعتماد مردم باشد، گفت: بازار بورس از نظر تأمین مالی سرمایه‌گذاری کشور در جایگاه بسیار حساس و مهمی است و ما نمی‌توانیم از آن غفلت کنیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در شرایط فعلی و در غیاب بازار سرمایه، بار تأمین مالی روی دوش بازار پول افتاده است که امیدوارم با سیاست‌های دولت (که راجع به آن در ستاد اقتصادی نیز بحث شده است)، بتوانیم جریان تأمین مالی را به سمت بازار سرمایه گسیل بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه بازار سرمایه باید با مردم، کاملاً شفاف و صادق باشد، گفت: رئیس سازمان بورس حتماً باید ارتباط مستقیم با مردم داشته باشد و به طور منظم با آنها صحبت و مشکلات را تشریح کند.

همتی تأکید کرد: ما باید نشان دهیم که بازار بورس یکی از جا‌هایی است که بصورت شفاف، مطمئن و قابل اطمینان به کار خودش ادامه می‌دهد. عملکرد ما باید طوری باشد که این شائبه به وجود نیاید که دخالت‌هایی وجود دارد و اتفاقاتی در آن می‌افتد و مثلاً کسانی از اطلاعات درونی آن استفاده می‌کنند. این نکته‌ای است که به رئیس جدید سازمان بورس تأکید کردم که حتماً باید رعایت کند.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه دولت به طور کامل پشت بورس است، گفت: روز‌های خوبی را برای بورس خواهیم دید.

وی، بخشی از چالش‌های بورس را ناشی از یکسری تصمیمات دولت خواند و گفت: سیاست‌گذاری‌ها، قیمت‌گذاری‌ها، دخالت‌های موردی، مسئله نرخ ارز و اختلاف نرخ آن در بازار آزاد با نیمایی و... از جمله مسایل مهمی هستند که صنایع ما را دچار مشکل کرده و باعث شده است، سود شرکت‌های بورسی تقریباً ۵۰ درصد نسبت به دوره گذشته کاهش پیدا کند.

همتی گفت: این خوب نیست و باید به کمک سایر اعضای دولت کاری کنیم که این روند متوقف شود و شاهد افزایش سودآوری و بهره‌وری شرکت‌های بورسی باشم.

وزیر اقتصاد بین کرد: این جز با تعامل رئیس سازمان بورس با سایر اعضای دولت به دست نمی‌آید و اتفاقاً یکی از دلایلی که صیدی را انتخاب و به شورا معرفی کردم این است که می‌تواند تعامل خوبی با وزرای دولت و روسای سازمان‌های مرتبط با بورس برقرار کند. / انتخاب

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار