کشف اتفاقی قمقمه دوران اشکانی در دره‌شهر-راهبرد معاصر

کشف اتفاقی قمقمه دوران اشکانی در دره‌شهر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از کشف یک قطعه شیء تاریخی در شهرستان دره‌شهر به صورت اتفاقی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 15
کد خبر: ۲۵۷۳۷۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ فرزاد شریفی روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: یک قطعه شیء تاریخی در شهرستان دره شهر توسط فردی از ساکنان شهرستان دره شهر کشف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: نامبرده به اداره شهرستان دره شهر مراجعه و طبق اظهارات در هنگام کوهنوردی در حوالی کوه‌های منطقه، یک عدد شیء تاریخی که یک قمقمه مربوط به دوران اشکانی از جنس سفال است را به صورت اتفاقی پیدا و تحویل اداره شهرستان دره شهر داده است.

شریفی تصریح کرد: شیء مورد نظر برای انجام مطالعات تکمیلی و ثبت در فهرست اشیای منقول به اداره کل استان انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی‌فرهنگی هر کشوری اصلی‌ترین عناصر اساسی تمدن و فرهنگ ملت‌ها است، ادامه داد: خرید و فروش آثار باستانی جرم محسوب شده و طبق بند ۹ ماده ۳ قانون اساسنامه میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷، وزارت میراث‌فرهنگی مسئول شناسایی و در اختیار گرفتن تمام اشیایی است که دارای ارزش فرهنگی‌تاریخی بوده که توسط دستگاه‌های مسئول ضبط شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ضمن قدردانی از شخص مذکور از همشهریان و انجمن‌های میراث خواست در مراقبت از آثار تاریخی همکاری لازم را با مسئولان امر داشته باشند.

شهرستان دره شهر در استان ایلام دارای آثار تاریخی مربوط به دوران ساسانیان است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار