امضای قرارداد همکاری راهبردی با روسیه درسفر پزشکیان به مسکو-راهبرد معاصر
علاءالدین رفیع‌زاده رئیس سازمان اداری و استخدامی شد سردار سلامی: سپاه بایستی در هوش مصنوعی پیشگام باشد برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟

امضای قرارداد همکاری راهبردی با روسیه درسفر پزشکیان به مسکو

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران و روسیه مسیر همکاری‌های راهبردی را پیش می‌برند و در سفر آتی آقای پزشکیان به روسیه نیز شاهد امضای قرارداد شراکت راهبردی بین ایران و روسیه خواهیم بود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 18
کد خبر: ۲۵۷۶۶۷

به گزارش راهبرد معاصر، ابوالفضل ظهره‌وند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی علیه کشورمان و متهم کردن ایران به فروش موشک به روسیه گفت: یکی از مهارت‌های کشورهای اروپایی به ویژه 3 کشور انگلیس، فرانسه و آلمان  ایجاد فضاسازی و فرار از پاسخگویی است.

 

وی با بیان اینکه ادعای اخیر تروئیکای اروپای را می‌تواند در راستای فرار از پاسخگویی این 3 کشور در قبال شکست راهبردهای‌شان در قبال جنگ اوکراین ارزیابی کرد، عنوان کرد: اروپایی‌ها به شکل رسمی میزان کمک‌های مالی و تسلیحاتی و حتی مداخله‌گری خود در اوکراین که منجر به تحمیل تلفات انسانی برای آنها شده را اعلام کرده‌اند اما با این حال شاهد هستیم که در هیچ یک از محورهای درگیری در ایالت دونباس نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند و هم‌اکنون دست برتر در صحنه میدانی با روسیه است. 

 

ظهره‌وند ادامه داد: از این منظر، تروئیکای اروپایی هدف انحراف افکار عمومی داخلی خود و توجیه شکست‌های میدانی در جنگ اوکراین، در تلاش‌اند تا با طرح ادعای فروش موشک از سوی ایران به روسیه معادلات بین‌المللی را به نفع خود پیش ببرند؛ در حالی که مسئله عمیق‌تر از این حرف‌ها است و عملا اوکراین در جنگ حاضر شکست خورده و اگر جنگ نیابتی و لجستیکی ناتو در منطقه دونباس نباشد، مشخص نیست که چه بر سر اوکراین خواهد آمد.  

 

وی افزود: کشورهای اروپایی قصد دارند تا با فشار به افکار عمومی ایران، روند همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه را کند و تخریب کنند و اگر تحریمی را وضع کردند به افکار عمومی در داخل ایران اینطور القا کنند که این تحریم حاصل همکاری‌های راهبردی تهران و مسکو است. 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ایران از هیچ کشوری هراسی ندارد و اگر اراده‌ای برای فروش موشک به روسیه داشته باشد، با صراحت آن را اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد: اما همانطور که مقامات دستگاه‌ دیپلماسی کشورمان بارها اعلام کردند ایران تاکنون موشکی به روسیه نفروخته است. 

 

ظهره‌وند گفت: ایران و روسیه مسیر همکاری‌های راهبردی را پیش می‌برند و در سفر آتی آقای پزشکیان به روسیه نیز شاهد امضای قرارداد شراکت راهبردی بین ایران و روسیه خواهیم بود که این سفر قاعدتاً باید پس از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک انجام شود. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده