لفاظی جدید ترامپ علیه ایران-راهبرد معاصر
حمله موشکی حزب الله به مقر اطلاعاتی ارتش اسرائیل در محور شمال آنتونیو گوترش: در متوقف ساختن بزرگترین کشتار تاریخ شکست خوردیم بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران و کشور‌های منطقه بیماری عفونی ناشناخته در افغانستان/ ۵۰۰ نفر مبتلا شدند جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی موافقتنامه نظامی امضا کردند سفیر لبنان در عراق: ایران همواره پشتیبان ما بوده است فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله هدف حمله اسرائیل به ضاحیه شهادت ۷۲ نفر در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان | ۴۰۰ نفر مجروح شدند تل‌آویو ادعای رسانه عبری درباره آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد حمله موشکی حزب‌الله به مجتمع صنایع نظامی حیفا پوتین آمریکا را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد | فرمان تغییر دکترین هسته‌ای روسیه صادر شد اعلام بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به افغانستان طالبان: افغانستان قصد دارد به بریکس بپیوندد رسانه عبری: آتش‌بس میان حزب‌الله و اسرائیل در ساعات آینده برقرار می‌شود نشست شورای امنیت درباره لبنان | فرانسه: طرح مشترکی با آمریکا برای آتش‌بس تدوین کرده‌ایم

لفاظی جدید ترامپ علیه ایران

رئیس جمهور سابق آمریکا پس از جلسه با مقامات دفتر اطلاعات ملی این کشور، مدعی شد که ایران «جان او را تهدید می‌کند»!
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 25
کد خبر: ۲۵۸۳۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پس از دریافت گزارش مقامات اطلاعاتی این کشور، مدعی شد که «خطرات بزرگی» از جانب تهران جان او را تهدید می‌کند!

 

ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای با اشاره به اطلاعاتی که دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا دریافت کرده است، مدعی شد که این نهاد اطلاعاتی را درباره تهدیدهای جدی و مشخص از سوی ایران برای ترور وی ارائه کرده است!

 

ترامپ در ادامه در شبکه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال» با تکرار ادعای نهاد اطلاعاتی آمریکا، مدعی شد که «تهدیدهای بزرگی از سوی ایران علیه جان او وجود داشته و هرچند موفقیت‌آمیز نبوده اما آنها دوباره تلاش خواهند کرد»!

 

ادعای ترامپ درباره تهدیدها از جانب ایران، در حالی است که هر دو بازداشت‌شده در پی دو ترور نافرجام وی که در ۲ ماه اخیر رخ داد، آمریکایی بودند. در نخستین حمله، فردی به نام «توماس متیو کروکس» اهل باتلر در ایالت پنسیلوانیا بود و در جریان گردهمایی ترامپ در این منطقه او را هدف شلیک قرار داد. در آن حادثه ترامپ با جراحت جزئی از ناحیه گوش جان سالم به‌در برد و مظنون نیز کشته شد.

 

در دومین اقدام نیز یک شهروند آمریکایی دیگر به نام «رایان روث» در نزدیکی زمین گلف ترامپ در فلوریدا، همراه با یک سلاح و سایر تجهیزات بازداشت شد. او یکی از حامیان جنگ اوکراین است و به طور مشخص مواضع ترامپ درباره این جنگ و لزوم قطع کمک‌های نظامی به کی‌یف از سوی آمریکا، انگیزه وی برای ترور رئیس جمهور سابق آمریکا برشمرده شده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار