رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش سیاست ترور-راهبرد معاصر
جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی، صنعاء و الحدیده را بمباران کردند رویترز مدعی موافقت بن سلمان برای دستیابی به توافق با رژیم صهیونیستی شد عراقچی در بیروت: ایران از لبنان برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کامل خواهد کرد منبع نزدیک به حزب‌الله: پیکر شهید سیدحسن نصرالله موقتاً در مکانی نامعلوم دفن می‌شود محموله‌ای که عباس عراقچی با خود به لبنان برد + جزئیات ایلان ماسک در تجمع انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا شرکت می‌کند وزیر خارجه ایران وارد لبنان شد واکنش تهران به اتهام استفاده ایران از هوش مصنوعی برای دخالت در انتخابات آمریکا «زاهی عوفی» از فرماندهان حماس در بمباران طولکرم به شهادت رسید شمار قربانیان طوفان «هلن» در آمریکا به ۲۰۰ نفر رسید واکنش پنتاگون درباره احتمال پاسخ اسرائیل به ایران سی‌ان‌ان: موشک‌های ایران به آشیانه‌های پایگاه نواتیم اصابت کردند بمباران شدید بیروت از سوی صهیونیست‌ها | هاشم صفی الدین هدف حمله بوده حمله جنگنده‌های صهیونیست به جنوب لبنان حمله آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن
یادداشت جواد الهنداوی، دیپلمات سابق عراقی؛

رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش سیاست ترور

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال حمله زمینی به لبنان است، موضوعی که در حال حاضر رخ می‌دهد. وی در اقدامات تهاجمی خود بسیار پیش خواهد رفت و از سلسله ترورها، حمایت آمریکا و غرب و سکوت مجامع بین المللی سوءاستفاده خواهد کرد.
جواد الهنداوی؛ دیپلمات سابق عراقی
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 05
کد خبر: ۲۵۹۱۱۱

رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش سیاست ترور

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ قبل از پاسخ به این سؤال که رژیم صهیونیستی پس از جنایت های اخیر در لبنان و شهادت رهبران مقاومت چه خواهد کرد، به طور خلاصه درباره مقاله ای از نیویورک تایمز با عنوان «چرا قدرت های بزرگ موفق به توقف جنگ ها در غرب آسیا نشدند»؟ توضیح دهم.
 
صادقانه بگویم، عنوان و محتوای مقاله عجیب است. یا نویسنده در دنیای دیگری زندگی می کند، یا هدفش از نوشتن مقاله این است آمریکا را از نقش خود در ایجاد یا دامن زدن به جنگ ها مبرا کند.
 

امروز رژیم صهیونیستی «سیاست ترور» را قانونگذاری و آن را با پوشش و حمایت بین‌المللی از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی اجرا می‌کند


بدون پرداختن به آنچه در مقاله آمده، کافی است تیتر را بخوانید و چند سؤال بپرسید، آیا سیاست رژیم صهیونیستی همراه با حمایت نامحدود آمریکا و غرب عامل جنگ در منطقه نیست؟ آیا این قدرت های بزرگ نیستند که برای منافع خود جنگ ایجاد و با فروش سلاح و چپاول ثروت مردم تجارت می کنند؟
 
نویسنده از ناتوانی سازمان ملل متحد و شورای امنیت در توقف جنگ ها شگفت زده می شود. آیا ایالات متحده آمریکا تنها مانع نقش آفرینی سازمان های بین المللی و حفظ منافع صهیونیسم نیست؟ چه کسی از حق وتو برای جلوگیری از هر تصمیمی که رژیم صهیونیستی را محکوم یا از حقوق فلسطینیان حمایت می کند، استفاده می کند؛ آمریکا نیست؟
 
امروز رژیم صهیونیستی «سیاست ترور» را قانونگذاری و آن را با پوشش و حمایت بین‌المللی از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی اجرا می‌کند. ترور و ارتکاب جنایت های جنگی برای رژیم صهیونیستی کار جدیدی نیست و از زمان پیدایش این رژیم در سال 1948 میلادی به این روند عادت کرده اند. تفاوت ترورهای دیروز که بسیار زیاد بود و ترورهای امروز در این است، ترورهای امروز بدون توجه به حاکمیت کشور هدف اعم از لبنان، ایران یا با پوشش بین المللی، حمایت آمریکا و سلاح های آمریکایی آشکارا انجام می شود.
 
اگر اهداف مورد نظر در کشورهای دیگر وجود داشت، رژیم صهیونیستی درباره نقض حاکمیت دولت ها و ترور هدف تردید نداشت. ترورهای امروزی بدون توجه به مردم بی گناه یا تعداد افرادی که در نتیجه ترور جان خود را از دست می دهند، به صورت گسترده انجام می شود، همانطور که در انفجار تجهیزات ارتباطی در لبنان اتفاق افتاد که در واقع نسل کشی بود.
 
ترورهای امروزی که در دنیا به انحصار رژیم صهیونیستی درآمده، صنعت صهیونیستی-آمریکایی و وسیله ای برای تحریک و جنگ است؛ همان چیزی که صهیونیست ها به عنوان نمونه در ایران دنبال می کنند و امروز در لبنان شکل می دهند؛ ترورهای امروز وحشیگری رژیم اشغالگر و خون آشام بودن آن ها و بار دیگر نیت شوم این رژیم و تلاش آن ها را برای گسترش تنش و مخالفت با راه حل دو دولتی نشان می دهد.
 
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اجرای سیاست ترور ادامه خواهد داد؛ در این راستا برخی سایت ها و شبکه های ماهواره ای اقدام به انتشار اخباری جعلی و بدون سند مبنی بر قصد رژیم صهیونیستی برای ترور رهبران سوریه و انتقال مقام های ارشد ایران به مکان امن کرده اند.
 
عواملی که نتانیاهو را به پیشبرد سیاست ترور تشویق می کند، عبارتند از:

  • حمایت بی حد و حصر سیاسی و اطلاعاتی آمریکا و نیز حمایت سایر کشورهای غربی و سکوت سازمان ملل متحد و ابرقدرت ها.
  • تحقق اهداف نتانیاهو در سیاست ترور که وی را به سمت جنایت های بیشتر و ترور در همه جا سوق می دهد.


درست است ایران نمی‌خواهد وارد جنگ منطقه‌ای شود، اما در قالب عملیات موشکی «وعده صادق2»، در دفاع از خود و پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی سابق حماس در تهران طبق قوانین بین المللی اقدام کرد. حزب الله نیز عملیات هایی انجام داد و اکنون یک سال است طبق قواعد درگیری، بدون لغزش به سمت جنگ گسترده و بدون دادن بهانه برای حمله به بیروت، پاسخ خود را به رژیم اشغالگر داده است. 
 
جمهوری اسلامی ایران به خوبی می‌داند آمریکا پشت رژیم صهیونیستی است و در راستای سیاست اصولی خود خواهان جنگ گسترده منطقه‌ای نیست. سؤال این است، بعد از سلسله ترورهای رهبران مقاومت چه می شود؟

برخی سایت ها و شبکه های ماهواره ای اقدام به انتشار اخباری جعلی و بدون سند مبنی بر قصد رژیم صهیونیستی برای ترور رهبران سوریه و انتقال مقام های ارشد ایران به مکان امن کرده اند


نتانیاهو به دنبال حمله زمینی به لبنان است؛ موضوعی که در حال حاضر رخ می دهد. رسانه های آمریکایی و دیگر رسانه ها از قصد رژیم صهیونیستی برای «حمله زمینی محدود» در جنوب لبنان خبر دادند، اما حمله زمینی محدودی انجام نخواهد شد و آنچه برخی رسانه های صهیونیستی منتشر می کنند و به نقل از مقام های صهیونیست می گویند، دروغ و فریب است. نتانیاهو در اقدامات تهاجمی خود بسیار پیش خواهد رفت و از سلسله ترورها، حمایت آمریکا و غرب و سکوت مجامع بین المللی سوءاستفاده خواهد کرد.

 


ارتش اشغالگر با هدف قطع خط ارتباطی زمینی سوریه و لبنان، بمباران مرزهای دو کشور و گذرگاه ها را آغاز و تهدید کرد، هر هواپیمایی از ایران یا سوریه بیاید و عازم این کشور و فرودگاه لبنان شود، هدف قرار خواهد داد. این یعنی تحمیل محاصره نظامی بر لبنان و کاری که انجام می دهد، گام های اولیه برای حمله زمینی است.
 
آنچه مقاومت لبنان انتظار می کشد، درگیری زمینی با نیروهای اشغالگر است. حمله زمینی ادامه جنگ فرسایشی برای صهیونیست ها خواهد بود و از تحقق اهدافی که نتانیاهو به دنبال آن است، جلوگیری می کند. هیچ کس برتری فنی رژیم صهیونیستی و قدرت های بزرگ که در خدمت آنان است، دست کم نمی گیرد، اما آیا رژیم صهیونیستی پس از ترورهای پی درپی، توانسته در برابر مقاومت لبنان بازدارندگی ایجاد کند؟
 
بی تردید خیر. شواهد نشان می دهند مقاومت لبنان همچنان شهرها و روستاهای رژیم صهیونیستی را موشک باران می کند و منتظر است رژیم صهیونیستی وارد حمله زمینی شود تا جنگ فرسایشی طولانی ای با آن ها آغاز کند. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده