اهمیت خطبه عربی رهبر انقلاب در نماز «جمعه نصر»-راهبرد معاصر
‌وزیر کشور: مشارکت مردم در امور ایران را خواهانیم علم‌الهدی: ما در میدان جنگ هستیم | بحث خنک شدن دل نسبت به انجام وعده صادق ۲ نیست مسئله جنگ است اتفاق منحصر به فرد در نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب رهبر انقلاب: کار نیرو‌های مسلح ما کمترین مجازات برای سگ هار آمریکا در منطقه بود پزشکیان، قالیباف و محسنی اژه‌ای به مصلی رسیدند | لاریجانی و عارف هم هستند شهادت یک نیروی ارتش هنگ مرزی زابل در اقدام تروریستی کور دستور ویژه رئیس جمهور به همتی و فرزین ابلاغ پیام تسلیت رهبر انقلاب به خانواده‌های جان باختگان حادثه معدن طبس اعلام جزئیات برگزاری نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب پزشکیان وارد تهران شد پزشکیان: درباره ۶ میلیارد دلار دارایی ایران به تفاهمات خوبی رسیدیم رهبر انقلاب: یاد شهدا، حرکت آفرین و حیات‌بخش است فرزند امام خمینی (ره) در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری: انقلاب اسلامی الگوی الهام بخش ملت‌های آزادی‌خواه خواهد بود شهادت مستشار نظامی ایران در سوریه رهبر انقلاب اسلامی به نماز جمعه می‌آیند
یادداشت محمود القیعی، تحلیلگر مصری؛

اهمیت خطبه عربی رهبر انقلاب در نماز «جمعه نصر»

رهبر انقلاب اسلامی روز جمعه خطبه خود را به زبان عربی و در حالی که تفنگ به دست داشتند، ایراد کردند که مفهومی واضح دارد، مخاطب خطبه عربی عمدتاً جهان عرب هستند و تفنگ در دست رهبر انقلاب ممکن است به معنای ادامه مقاومت و آمادگی برای مقابله با خیانت‌های دشمن صهیونیستی باشد.
محمود القیعی؛ تحلیلگر مصری
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 05
کد خبر: ۲۵۹۲۸۰

اهمیت خطبه عربی رهبر انقلاب در نماز «جمعه نصر»

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از جنایت ها و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی تأکید کردند، این رژیم از مقاومت شکست خواهد خورد، رزمندگان فلسطین و لبنان 70 سال رژیم غاصب را به عقب برگرداندند و پیروزی نصیب آنها خواهد شد.
 
ایشان با تأکید بر اینکه کشورهای منطقه توانایی دستیابی به امنیت و صلح دارند، خطبه خود را به زبان عربی خطاب به تمام امت اسلام و به ویژه ملت لبنان و فلسطین ایراد و عنوان کردند، همه از جنایت های رژیم صهیونیستی غمگین و داغدار هستند.
 

در حالی رهبر انقلاب اسلامی در حال ایراد خطبه‌های نماز جمعه تهران بود که شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را در بندهای زیادی ستود

موعظه های رهبر انقلاب اسلامی در جهان عرب با واکنش های فوق العاده ای همراه شد. فرغلی طه، معاون وزیر امور خارجه اسبق مصر گفت، از سال 1973 میلادی پس از جنگ اکتبر، ایران، مقاومت فلسطین و لبنان تنها طرف هایی بودند که با رژیم صهیونیستی مبارزه کردند و با توجه به تفاوت سطح فناوری ها و کمک های غرب به صهیونیسم، بهای گزافی نیز پرداخت کرده اند.
 
وی افزود: رهبر انقلاب ایران روز جمعه خطبه خود را به زبان عربی و در حالی که تفنگ به دست داشتند، ایراد کردند که مفهومی واضح دارد؛ مخاطب خطبه عربی عمدتاً جهان عرب هستند و تفنگ در دست رهبر انقلاب ممکن است به معنای ادامه مقاومت و آمادگی برای مقابله با خیانت های دشمن صهیونیستی باشد.
 
اسماعیل صبری مقلد، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه قاهره نیز گفت: در حالی رهبر انقلاب اسلامی در حال ایراد خطبه‌های نماز جمعه تهران بود که شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را در بندهای زیادی ستود و از مقاومت وی در برابر رژیم صهیونیستی یاد کرد.
 
وی افزود: نمازجمعه تهران در حالی با حضور باشکوه مردم ایران برگزار شد که رهبر انقلاب اسلامی به خوبی از تنش های موجود در منطقه آگاه بود و مقام های ارشد ایرانی ارزیابی می کردند امکان دارد رژیم صهیونیستی بخواهد با کمک عوامل جاسوسی موساد آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) را ترور کند؛ ولی ایشان با اعتماد نشئت گرفته از ایمان به خداوند به همراه مقام های ارشد ایرانی که در صف نخست حضور داشتند، در نمازجمعه حاضر شدند و «نماز جمعه نصر» اقامه شد.
 
استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه قاهره عنوان کرد: هر لحظه نگرانی وجود داشت شاهد صحنه ای فاجعه بار و دراماتیک باشیم که ممکن بود سرآغاز جنگی باشد که ایران را با تل آویو درمی اندازد، زیرا یکی از وزیران بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایران را به شرارت در منطقه متهم کرده و منشأ همه مشکلات و بحران های منطقه خوانده بود.
 
با وجود همه توطئه ها و تهدیدات نماز جمعه تهران درنهایت آرامش و امنیت برگزار شد، هرچند همه شواهد حاکی از آن بود می توانست بدترین اتفاقات رقم بخورد و فضا را ملتهب تر از گذشته کند.
 

با وجود همه توطئه ها و تهدیدات نماز جمعه تهران درنهایت آرامش و امنیت برگزار شد


ناظران معتقدند، لحظات کنونی یکی از خطرناک ترین لحظاتی است که غرب آسیا در دهه های طولانی جنگ، درگیری و بحران تجربه کرده و در حال حاضر بر فراز بلندترین کوه ایستاده و منتظر است کسی آن را به پرتگاه بیندازد. جنگ اگر رخ دهد؛ شبیه هیچ جنگ دیگری نخواهد بود و پس از آن این منطقه به توپی از آتش تبدیل خواهد شد.


آنچه رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی خود که سخنرانی سیاسی درجه یک بود بر آن تأکید کردند، اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال سرعت بخشیدن به آغاز این جنگ هستند. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار