ایتالیا سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد-راهبرد معاصر
ادعای رسانه‌های عبری درباره ترور یکی از اعضای حزب‌الله سفیر ایران در ترکیه: دوره خویشتن‌داری یک‌جانبه ایران به پایان رسیده است ایتالیا سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد کمین ترکیبی گردان‌های قسام برای اشغالگران | هیچکس زنده خارج نشد رژیم اسرائیل ۲۲ فلسطینی را در کرانه باختری ربود هشدار عراقچی درباره شکل‌گیری غزه‌های دیگر در منطقه عیادت نماینده مقام معظم رهبری از مجتبی امانی | هدیه رهبر انقلاب برای سفیر ایران در لبنان عراقچی: ما آماده‌ایم، اسرائیل می‌تواند اراده ما را امتحان کند | هر چیزی مقاومت بخواهد فراهم می‌کنیم موشک‌باران گسترده شمال اراضی اشغالی | هلاکت افسر صهیونیست سازمان ملل: بیش از ۹۰۰ هزار نفر در لبنان آواره شده‌اند بن سلمان در دیدار با عراقچی: پادشاهی سعودی در مورد ایران مصمم است بیانیه کاخ سفید بعد از گفتگوی بایدن و نتانیاهو هاآرتص: ایران توان جنگ ویران‌کننده علیه اسرائیل دارد عراقچی: ایران و عربستان با هم می‌توانند امنیت و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورند مأموریت موفقیت آمیز هدهد حزب الله + جزییات

ایتالیا سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

ایتالیا در واکنش به زخمی شدن یک نظامی این کشور در حمله رژیم صهیونیستی به مقر نیرو‌های «یونیفیل» در جنوب لبنان، سفیر این رژیم را احضار کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 10
کد خبر: ۲۵۹۸۱۰

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایتالیا سفیر این رژیم در «رم» را در پی زخمی شدن یک نظامی ایتالیایی عضو نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) در حمله نظامیان اشغالگر به مقر این نیرو‌ها احضار کرده است.

وزیر دفاع ایتالیا هم با بیان اینکه یادداشت اعتراض را به همتای اسرائیلی خود و سفیر این رژیم در رم تحویل داده است، تأکید کرد: تیراندازی به نیرو‌های سازمان ملل در لبنان غیرقابل قبول و مخالف قوانین بین المللی است.

وی همچنین افزود: حمله به نیرو‌های یونیفیل یک حادثه یا اشتباه نبوده است و سفیر اسرائیل نتوانست علت این اقدام را توضیح دهد.

این خبر در حالی است که سخنگوی نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به مقر این نیرو‌ها در جنوب لبنان گفت: نیرو‌های یونیفیل در معرض حملات نظامیان اسرائیلی قرار گرفتند که بر اثر آن دو نفر از نظامیان ما زخمی شدند.

«آندریا تننتی» سخنگوی یونیفل در ادامه مصاحبه با الجزیره افزود: به احتمال زیاد حملات اسرائیل به مقر‌های یونیفیل عمدی بوده است. نیرو‌های ما برای حفظ ثبات در لبنان حضور دارند و ما با وجود تمام مشکلاتی که با آن مواجهیم، به انجام هر چه در توان داریم، پایبندیم.

وی تصریح کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم در مقر‌ها و مواضع خود بمانیم مگر اینکه شورای امنیت تصمیم دیگری اتخاذ کند./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار