انتصاب محسن اسماعیلی به سمت معاونت راهبردی و امور مجلس رئیس جمهور تصویب کلیات طرح اساسنامه سازمان ملی مهاجرت در کمیسیون امنیت ملی مجلس پزشکیان: ساختار تصمیم‌گیری و اجرایی ما کارآمد نیست اعلام جزئیات جدید از مذاکرات عمان قدردانی پزشکیان از رهبر انقلاب برای مجوز مذاکرات غیر مستقیم قالیباف: کسانی که در فقر شدید هستند باید مورد توجه جدی قرار بگیرند / ارز ترجیحی باید به کالای اساسی داده شود سرلشکر باقری: نیرو‌های مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند پزشکیان: برای ساخت مسکن محرومان با مشارکت خیرین و مردم اقدام خواهیم کرد موافقت کمیته هسته‌ای مجلس با روند مذاکرات عمان رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح: دشمن از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی کلافه و عصبی است حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش: دیوار مرزی با افغانستان به انواع تسلیحات در لبه فناوری جهانی مجهز شده ابلاغ مصوبه شورای عالی اداری درباره نحوه انتخاب و انتصاب مدیران قائم‌پناه: روند مذاکرات امروز رضایت‌بخش بود عارف: فرهنگ ایرانی نشان داده است اهل گفت‌و‌گو و مذاکره هستیم واکنش سخنگوی دولت به آغاز مذاکرات ایران و آمریکا

پزشکیان: ابایی از کارگری برای مناطق محروم نداریم

رئیس جمهور گفت: همه مدیران باید آستین خود را بالا بزنند، ما نیز در ساختن مدرسه برای دانش‌آموزان مناطق محروم از کارگری کردن هم ابایی نداریم و اگر چنین نگاهی در مدیران ما نهادینه شود کار‌های بسیار بزرگی رقم خواهد خورد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 13
کد خبر: ۲۶۰۰۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در نخستین جلسه طرح ویژه «محرومیت زدایی از فضا‌های آموزشی» پس از شنیدن گزارش تفصیلی وزیر آموزش پرورش از آخرین وضعیت فضا‌های آموزشی به‌ویژه در نقاط محروم کشور و همچنین نظام سیاستگذاری برای ساماندهی مدارس کانکسی، مدارس سنگی، مدارس با تراکم بالای ۳۵ نفر، مناطق با فضای آموزشی متوسط کمتر از ۳ متر و پروژه‌های نیمه تمام و مدارس در حال احداث، محرومیت‌زدایی از فضا‌های آموزشی کشور را مستلزم تغییر رویکرد و عملکرد مدیران دانست و گفت: ما معتقدیم آینده کشور از مدارس رقم خواهد خورد اگر بتوانیم با ایجاد فضای مناسب آموزشی برای همه دانش‌آموزان در اقصی‌نقاط کشور و همچنین تغییر شیوه‌های منسوخ آموزش، عدالت آموزشی را محقق کنیم، علاوه بر اینکه دنیا و آخرت خود را آباد می‌کنیم، آینده کشور را نیز تضمین خواهیم کرد.

پزشکیان با تکیه‌بر ۴ اصل عدالت، روابط بین بخشی، مشارکت مردمی و تکنولوژی مناسب، بر ضرورت ایجاد ساختار استانی، شهرستانی، شهری و بخشی برای تحقق این طرح تأکید و تصریح‌کرد: در بخش روابط بین بخشی بهره گیری از ظرفیت مسئولان استانی، امامان جمعه، شورا‌های شهر، شهرداری‌ها و حتی مدیران و معلمان مدارس بسیار مؤثر و حائز اهمیت است، در این راستا دولت استانداران را مکلف به حمایت از این طرح و تجمیع ظرفیت‌ها خواهد کرد و مسئولین استانی و مدیران مناطق آموزشی هرکدام به سهم خود باید مسئولیتی در این زمینه به عهده بگیرند.

رئیس‌جمهور در ادامه استفاده بهینه از مشارکت عمومی در کنار کمک نهاد‌های حمایتی نظیر بسیج سازندگی، بنیاد برکت، بنیاد علوی و سایر دستگاه‌ها را از دیگر راهکار‌های مؤثر در تحقق این طرح برشمرد و افزود: استفاده از کمک مردم و مشارکت عمومی علاوه بر تسریع در پیشبرد کارها، موجب تقویت سرمایه اجتماعی برای نظام و کشور خواهد شد چرا که مردم خود را در ساختن و آبادانی کشور سهیم می‌دانند.

رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت ایفای «مسئولیت اجتماعی» دستگاه‌های اجرایی مختلف، شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی و انبوه سازان در تأمین مالی این طرح تأکید و گفت‌: رصد روزانه اجرای طرح با هدف بررسی میزان هماهنگی دستگاه‌ها و پیشرفت کار بر اساس جدول زمان‌بندی حداکثر یک ساله از دیگر الزامات اجرای این طرح است.

پزشکیان همچنین با بیان اینکه مشروط کردن تحقق چنین طرح‌هایی به تأمین بودجه و اعتبارات دولتی منجر به نتیجه نخواهد شد و به ثمر نخواهد رسید، تأکید کرد: تحقق عدالت آموزشی نیازمند تغییر نگاه و عملکرد مدیران است و با پشت میز نشینی محقق نخواهد شد، همه مدیران باید آستین خود را بالا بزنند، ما نیز در ساختن مدرسه برای دانش‌آموزان مناطق محروم از کارگری کردن هم ابایی نداریم و اگر چنین نگاهی در مدیران ما نهادینه شود کار‌های بسیار بزرگی رقم خواهد خورد. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار