حمله به حیفا، پیام انتقام سخت حزب‌الله-راهبرد معاصر
بیانیه حزب‌الله لبنان درباره عملیات کوبنده و مرگبار خود به پادگان گولانی حزب الله از ۳ عملیات دیگر خود خبر داد / رکورد ۳۲ عملیات در یک روز السودانی: داعش تهدیدی برای عراق نیست تاکید فؤاد حسین بر مخالفت قاطع عراق با سوءاستفاده از حریم هوایی این کشور پنتاگون: آمریکا سامانه ضد موشکی تاد را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد اسرائیل هفتم اکتبر را عزای عمومی اعلام کرد پهپاد‌های ناشناس پنتاگون را سردرگم کرد عراقچی بغداد را به مقصد عمان ترک کرد عراقچی در دیدار با نخست وزیر عراق: منطقه در وضعیت خطرناکی به سر می‌برد حزب‌الله: اسرائیل با بمب خوشه‌ای به مردم لبنان حمله می‌کند فرمانده پیشین ناتو: آشفتگی بزرگ در خاورمیانه بین اسرائیل و ایران در بدترین حالت، ممکن است که با بازگشت به اواخر دهه ۱۹۳۰ می‌توانید نظیر آن را بیابید نماینده ایران در سازمان ملل: ادعا درباره اطلاع تهران از عملیات طوفان الاقصی فاقد اعتبار است الکس سالموند درگذشت ۵ شهید و ۲۳ زخمی در حملات جدید رژیم صهیونیستی به لبنان افشاگری الجزیره از نفوذ نظامیان اسرائیلی به خاک سوریه
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

حمله به حیفا، پیام انتقام سخت حزب‌الله

انتقام سخت حزب‌الله از نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی بار دیگر این پیام را به دشمنان رساند که حزب‌الله توانایی وارد کردن ضربه سخت به صهیونیست‌ها دارد و تجهیزات رژیم صهیونیستی مانعی برای نیروی مقاومت نخواهد بود.
محمد بیات؛ کارشناس مسائل بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 14
کد خبر: ۲۶۰۱۱۰

حمله به حیفا/ انتقام سخت حزب‌الله از نظامیان صهیونیست

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ حزب‌الله شامگاه یکشنبه 13 اکتبر حمله پهپادی غافلگیرکننده‌ای به سمت اردوگاه تیپ گولانی در منطقه بنیامینا واقع در منطقه عکا انجام داد که از نظر تعداد تلفات و میزان تأثیر، بزرگترین نوع حمله حزب‌الله در یک‌سال جنگ بوده است. رژیم صهیونیستی تا قبل از این عملیات حملات موشکی فراوانی علیه فرماندهان حزب‌الله و مردم لبنان انجام داده بود و به تازگی سعی کرد با اشغال مجدد جنوب لبنان، ژئوپلیتیک منطقه شرق مدیترانه را تغییر دهد. وجه تمایز این عملیات با دیگر حملات آن است که این بار حزب‌الله قلب گردانی را هدف قرار داد و اثبات کرد حزب‌الله توانایی حمله نقطه زن به داخل سرزمین‌های اشغالی دارد. 
 
ارتش صهیونیستی بعد از حمله حزب‌الله اعلام کرد، چهار نفر در این حملات کشته‌ و حدود 67 نفر مجروح شدند که حال تعدادی از آنها وخیم گزارش شده است. این آمار در حالی گفته می‌شود که هر ساعت به میزان کشته شدگان افزوده می شود و آمارها روند افزایشی به خود گرفته است.

 

حزب‌الله از همان روزهای نخست جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی، با حملات خود به سرزمین‌های اشغالی به یاری محور مقاومت شتافت


بعد از عملیات خیبر، حزب‌الله حمله خود به عکا و تیپ‌ گولانی را با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرد. در این بیانیه آمده است، حمله در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به محلات النویری، البسطه و ضاحیه در بیروت و سایر مناطق لبنان انجام شد. حزب‌الله در ادامه بیانیه‌ اعلام کرد: در حمایت از مردم فلسطین در غزه و در راستای حمایت از مقاومت قهرمان و مردم لبنان عملیات پهپادی علیه دشمن انجام دادیم.
 


حزب‌الله از همان روزهای نخست جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی، با حملات خود به سرزمین‌های اشغالی به یاری محور مقاومت شتافت و این موضوع صداقت موضوع مطرح شده در بیانیه‌ را به خوبی نشان می‌دهد. علاوه بر این، حزب‌الله در حمله خود به صورت کاملاً زمان‌مند به دشمن ضربه وارد کرد. نکته جالب آنکه حمله زمانی انجام شد که منابع عبری از احتمال انتقال سامانه‌های «تاد» به فلسطین اشغالی خبر داده بودند.
 
پایگاه تیپ گولانی به عنوان یکی از پایگاه‌های رده‌ بالا (نخبه) و تیپ پیاده ارتش صهیونیستی است که در یک‌سال جنگ، حضور فعالی داشته است. حزب‌الله در حمله خود چند نکته اساسی را به دشمن گوشزد کرد:

 
نخست، آنکه سامانه پدافندی ازجمله گنبد آهنین به طور کامل برای رژیم صهیونیستی مصونیت نمی‌آورد و اگر نیروهای مقاومت بخواهند می‌توانند سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را فریب و با پهپادهای خود مکان مورد نظر را هدف حمله قرار دهند. بنابراین سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی عامل دفع‌کننده برای نیروهای مقاومت به شمار نمی‌رود.

 
دوم، اینکه حمله پهپادی به پایگاه گولانی نشان داد حزب‌الله به یک‌باره از تسلیحات و توانایی‌های خود استفاده نمی‌کند، بلکه با تأخیر و در عملیات‌های مختلف بهره‌گیری می‌کند.

 
سوم، آنکه سطح حمله درهم‌تنیدگی اندیشه حزب‌الله میان افراد بعد از ترور سید‌حسن نصرالله را به طور کامل بازگو می‌کند؛ زیرا با وجود شهادت فرماندهان و دبیرکل حزب‌الله همچنان شاهد عملکرد به موقع و قدرتمند از سوی نیروهای محور مقاومت لبنان هستیم.

 
چهارم، اینکه حزب‌الله در جواب حملات گسترده رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته در قلب بیروت، ابزار انتقام‌گیری را مورد استفاده قرار می‌دهد که معادلات میدانی را تغییر دهد. جنگ‌های نوین مانند بحران اوکراین اهمیت پهپادها برای تغییر معادلات میدانی و امکان وارد کردن ضربات هدفمند به اهداف دشمن را به خوبی نشان می‌دهد.

 

انتقام سخت حزب‌الله از نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی بار دیگر این پیام را به دشمنان رساند که حزب‌الله توانایی وارد کردن ضربه سخت به صهیونیست ها دارد


بهره سخن

بعد از عملیات هفتم اکتبر 2023 میلادی و آغاز درگیری میان نیروهای محور مقاومت با رژیم صهیونیستی، عمدتاً میزان کشته شدگان از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی کمتر از مقاومت فلسطین و لبنان رسانه‌ای می‌شد. کم بودن خسارت های وارد شده بر دشمن از دو جنبه به رژیم اشغالگر برای ادامه دادن جنایت هایش در منطقه کمک کرد؛ از سویی نگرفتن جواب دندان‌شکن و انتقام گسترده باعث شد ارتش صهیونیستی در خیال خود احساس امنیت کند و بدون در نظر گرفتن پاسخ به حملاتش ادامه دهد و این موضوع باعث شد تاکنون حدود 41 هزار نفر تنها در نوار غره و قریب به 2 هزار و 100 نفر در لبنان شهید شوند و روزانه به این آمار افزوده شود. 
 
از سوی دیگر ابهام در زمینه کشته شدگان دشمن، به رژیم صهیونیستی اجازه می‌داد آمار را به شدت سانسور کند و از نظر داخلی انگیزه را از سطح معمولی به بالاترین سطح خود برساند. آنها تا قبل از حمله به حیفا از این اهرم به عنوان قوی نشان دادن خود در بعد نظام بین‌الملل و فضای داخلی بهره می‎بردند.
 
انتقام سخت حزب‌الله از نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی بار دیگر این پیام را به دشمنان رساند که حزب‌الله توانایی وارد کردن ضربه سخت به صهیونیست ها دارد و تجهیزات رژیم صهیونیستی مانعی برای نیروی مقاومت نخواهد بود. تحولات روزهای آتی قدرت مقاومت را بیش از پیش در میدان نبرد نشان خواهد داد. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار