نقش کم خوابی و استرس در پیشرفت سرطان-راهبرد معاصر
مرد هزار چهره توسط پلیس فتا دستگیر شد جزئیات حقوق این ماه بازنشستگان تامین اجتماعی با همسان سازی وضعیت دما و بارش کشور تا اوایل آذرماه دادستان کل کشور: حقوق مستمری افراد فوت شده معدن طبس از مهرماه پرداخت می‌شود شهر جدید آلاگل اینچه برون به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید ربات‌های شرکت معروف تسلا تقلبی از آب درآمدند انحلال تعدادی از مؤسسات آموزش عالی آزاد کلاهبرداری اینترنتی با ترفند سایت خرید و فروش رمز‌های بی‌ارزش وزیر آموزش و پرورش: میانگین معدل دانش‌آموزان کشور مطلوب نیست سردار رادان: ۲ میلیون تبعه خارجی غیرمجاز باید تا پایان سال خاک ایران را ترک کنند نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای رسماً به دانشگاه ملی مهارت تغییر یافت معلمان بازنشسته: همچنان محروم از رتبه‌بندی هستیم | تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری زخمی شدن محیط‌بان اصفهانی از ناحیه چشم و سینه با شلیک مستقیم شکارچی غیرمجاز + عکس سن جدید بازنشستگی اعلام شد دستگیری در شورا و شهرداری پاکدشت به ۸ نفر رسید

نقش کم خوابی و استرس در پیشرفت سرطان

استرس و کار در شب هر دو بر خطر سرطان، از جمله خطر سرطان روده بزرگ (کولورکتال) تأثیر می گذارند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 15
کد خبر: ۲۶۰۲۴۳

به گزارش راهبرد معاصر، خطر و پیشرفت سرطان کولورکتال هر دو با میکروبیوم روده مرتبط هستند، که اختلال در تنظیم آن با استرس و اختلال در ریتم شبانه روزی بدن مرتبط است.

 

تحقیقات اخیر بر روی موش‌ها، استرس و اختلال در چرخه شبانه روزی را با اختلال در میکروبیوم روده مرتبط دانسته است و نشان می‌دهد که این مسئله ممکن است به دلیل تأثیر آن بر نفوذپذیری روده و التهاب، در پیشرفت سرطان روده بزرگ نقش داشته باشد.

 

تأثیر ریتم شبانه روزی و استرس بر میکروبیوم روده و پیشرفت سرطان کولورکتال تمرکز تحقیقات اخیر بوده است.

 

محققان دریافته‌اند که سرطان کولورکتال با اختلال در ریتم شبانه‌روزی تشدید می‌شود، که به خاطر تغییراتی در میکروبیوم روده است که می‌تواند نفوذپذیری روده را افزایش دهد، و به نوبه خود التهاب را افزایش می‌دهد که می‌تواند منجر به پیشرفت سرطان کولورکتال شود.

 

یافته‌های جدید نشان داد که استرس می‌تواند بر میکروبیوم روده تأثیر بگذارد و به پیشرفت سرطان کولورکتال در موش‌ها منجر شود.

 

به گفته محققان، استرس ناشی از اختلال خواب و تأثیر آن بر چرخه شبانه روزی می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر فرآیندهای مختلف هموستاتیک داشته باشد. اختلال خواب ممکن است در هموستاز روده اختلال ایجاد کند.

 

محققان به سرپرستی «جینلین یانگ» در بخش سرطان دستگاه گوارش و بیماری‌های کبد در بیمارستان دانشگاه سیچوان چین، از مدل‌های موش القا شده برای ابتلاء به سرطان کولورکتال استفاده کردند.

 

موش‌ها را به گروه‌های مختلف تقسیم کردند. یک گروه در معرض استرس مزمن قرار گرفتند. سپس، محققان پیوند مدفوع را برای بررسی تأثیر استرس بر میکروبیوم و توسعه سرطان کولورکتال انجام دادند.

 

محققان دریافتند موش‌هایی که پیوند مدفوع از گروه استرس مزمن دریافت کرده بودند، در مقایسه با موش‌هایی که از گروه کنترل پیوند مدفوع دریافت کرده بودند، بار تومور بیشتری را نشان دادند.

 

این نشان می‌دهد که استرس مزمن بر میکروبیوم های روده تأثیر می‌گذارد به گونه‌ای که در پیشرفت سرطان روده بزرگ نقش دارد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار