پهپادهای حزب الله چگونه بی‌بی را «سرکرده آوارگان‌» کردند؟-راهبرد معاصر
رایزنی وزرای خارجه ایران و انگلیس با محوریت تجاوز اسرائیل حزب‌الله عراق: آمریکا باید بهای حمله اسرائیل به ایران را بپردازد دست رد ژنرال السیسی به سینه نتانیاهو سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین: به صورت رسمی چیزی درباره گفتگو‌ها دریافت نکرده‌ایم کامالا هریس: ایران به حمله نظامی اسرائیل پاسخ ندهد هشدار غرب به نتانیاهو: اقتصاد کرانه باختری را فلج نکن درخواست سه کشور از شورای امنیت برای تشکیل جلسه فوری درباره تجاوز اسرائیل به ایران ۱۸ شهید و مجروح در بمباران حاره صیدا در جنوب لبنان عراقچی در کمیسیون امنیت ملی: خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ فرار نمی‌کنیم ایران: هم‌دستی آمریکا در جنایت رژیم صهیونیستی قطعی است در دیدار نمایندگان ایران و روسیه در وین چه گذشت؟ نامه عراقچی به شورای امنیت و گوترش درباره تجاوز اسرائیل افزایش شمار شهدای لبنان به ۲۶۵۳ شهید وقوع یک حادثه امنیتی سخت علیه صهیونیست‌ها در جنوب لبنان حزب الله خواستار تخلیه فوری ده‌ها شهرک صهیونیست نشین شد
یادداشت عبدالباری عطوان، تحلیل‌گر جهان عرب؛

پهپادهای حزب الله چگونه بی‌بی را «سرکرده آوارگان‌» کردند؟

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خانه‌اش بازنخواهد گشت و از امروز لقب سرکرده آوارگان را یدک می‌کشد، درست مانند بیش از ۱۵۰ هزار شهرک‌نشین آواره شمال فلسطین اشغالی که از شهرک‌های خود در جست وجوی هتل‌های امن یا شاید اردوگاه‌هایی در مرکز یا بیابان‌های النقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی فرار کردند.
عبدالباری عطوان؛ تحلیل‌گر جهان عرب
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 23
کد خبر: ۲۶۰۹۶۲

پهپادهای حزب الله چگونه بی‌بی را «سرکرده آوارگان‌» کردند؟

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ تاکنون تمام شواهد حاکی از آن است، رژیم صهیونیستی با بمب افکن های ساخت آمریکا می خواهد بیروت را به غزه ای دیگر تبدیل کند و امکان دارد در تحقق این هدف ویرانگر موفق شود. از آنجایی که رژیم صهیونیستی نتوانست مردم نوار غزه را به زانو درآورد و بهای بسیار سنگینی پرداخته است، روند رو به رشد و کیفی عملیات مقاومت اسلامی به سرعت به سمت سومین، بزرگ ترین و شاید آخرین شکست در لبنان پیش می رود. این نکته از رویکرد حزب الله پس از ورود به مرحله دوم با رهبری جدید مشخص می‌شود و توانست تمامی ابعاد سیاسی، نظامی را بعد از اقدام صهیونیست ها به سلسله ترور رهبران و فرماندهان صف نخست نظامی و سیاسی این جنبش و در رأس آنها سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تحت تأثیر فعالیت های خود قرار دهد.

حزب الله تنها بر اهداف نظامی تمرکز نخواهد کرد، بلکه حملات به اهداف غیرنظامی نیز گسترش خواهد یافت


سه نشانه و شاخص زیر این واقعیت‌ها را تایید می‌کند:

نخست، سخنان محمد عفیف، مسئول ارتباطات رسانه ای حزب الله که در کنفرانسی مطبوعاتی در ضاحیه جنوبی بیروت گفت، حزب الله مسئولیت کامل و انحصاری ارسال پهپادی را که موفق به حمله به منزل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهر «قیساریا» در نزدیکی حیفا شد، برعهده می‌گیرد.

دوم، شاخه نظامی حزب الله تنها امروز شهرهای اشغالی حیفا و تل آویو (یافا) را با بیش از 30 موشک و پنج پهپاد تهاجمی بمباران کرد که به فرار صدها هزار شهرک نشین به پناهگاه ها و بسته شدن فرودگاه بن گوریون برای چند ساعت منجر شد.

سوم، بمباران شهرک های الجلیل به مجروح شدن 6 شهرک نشین منجر شد که یکی از آن حملات بسیار مرگبار بود و باعث آتش سوزی های بزرگی در مرکز و حومه الجلیل شد. این حملات علامتی مهم و مؤید مرحله دوم حملات حزب الله است. با توجه به اینکه تمامی شهرک نشینان از سربازان یگان های ذخیره نظامی رژیم صهیونیستی هستند، حزب الله تنها بر اهداف نظامی تمرکز نخواهد کرد، بلکه حملات به اهداف غیرنظامی نیز گسترش خواهد یافت.
 
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد، پهپاد حزب الله به خانه نتانیاهو اصابت کرد و به آن آسیب زیادی وارد کرده است. زرادخانه جنبشی که می تواند به این هدف دست یابد و آن را منهدم کند، بی تردید خواهد توانست تمام پدافندهای هوایی و زمینی متعلق به ارتش صهیونیستی را رهگیری و نابود کند.
 
نتانیاهو به خانه اش بازنخواهد گشت و از امروز لقب «سرکرده آوارگان» یا رئیس فراری ها را یدک می کشد؛ درست مانند بیش از 150 هزار شهرک نشین آواره شمال فلسطین اشغالی که از شهرک های خود در جست وجوی هتل های امن یا شاید اردوگاه هایی در مرکز یا بیابان های النقب در جنوب سرزمین های اشغالی فرار کردند. مهم‌تر از لقب «سرکرده آوارگان»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باقی عمر خود را باید در «تونلی اتمی» زندگی کند و از این تونل به تونلی دیگر با همه وزیران، ژنرال ها و فرماندهان ارتشش جابجا شود.


آنچه عفیف، سخنگوی رسانه ای مقاومت اسلامی لبنان در نشست خبری اش نگفت، اینکه عملیات حزب الله پیامی است به نتانیاهو و همه کابینه اش که به دقت زیر نظر هستند و پهپادهای هجومی حزب الله دیر یا زود به آنها خواهند رسید و جنگ ناگزیر طولانی خواهد شد. نتیجه گیری همیشه در پایان است و نه آغاز، همانطور که سیدالشهدای مقاومت لبنان در آخرین سخنرانی خود فرمود، «یک روز به نفع شما و یک روز علیه شماست».

 
طبق ضرب المثلی انگلیسی، شیرین ترین و لذیذترین قسمت شیرینی خامه روی کیک است. در این راستا یحیی سریع، سخنگوی نظامی جنبش انصارالله یمن درباره عملیات مشخصی که به تازگی در پایگاه نظامی متعلق به صهیونیست ها در شرق یافای اشغالی با موشک مافوق صوت «فلسطین 2» با دقت بسیار بالایی هدف قرار داد، توضیحاتی ارائه کرد.


این حمله موشکی در پاسخ به حملات آمریکایی ها با جنگنده بمب افکن های غول پیکر «بی 2» به صنعا و صعده انجام شد و یادآوری این است که ده ها و شاید صدها نوع از این موشک به رژیم اشغالگر اصابت خواهد کرد و همه سامانه ها ازجمله «تاد» را که آمریکا با ۱۰۰ کارشناس نظامی آمریکایی به رژیم اشغالگر ارسال و اعزام کرد، در هم خواهد شکست. همچنین عمق سرزمین های اشغالی هدف قرار خواهد گرفت، سامانه تاد همانطور که در رهگیری موشک ها به سمت عربستان ناکام ماند و آمریکا با خواری تمام آن را جمع کرد، اینجا نیز شکست خواهد خورد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده