ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو پایتخت-راهبرد معاصر
پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری اولین تصاویر از تیراندازی به یک اتوبوس مسافربری زاهدان + واکنش فوری یک مقام ارشد پلیس رئیس سازمان نظام پزشکی: اتحاد بین طب سنتی و مدرن منافع برخی را به خطر می‌اندازد دستور جدید وزیر علوم به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور

ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو پایتخت

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به برخی از تحولات در حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت اشاره کرد و گفت: اقدامات اثربخش مدیریت شهری منجر به افزایش بودجه این حوزه به ۴۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو در این کلانشهر شده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۱۴ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 04
کد خبر: ۲۶۲۱۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد آخوندی عصر دوشنبه در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۱۸۷ پروژه شهری از دومین دوره طرح من شهردارم در منطقه ۴ تهران با اشاره به برخی تخریب‌ها علیه مدیریت شهری اظهار کرد: کار‌های انجام شده گواه تلاش‌ها و پاسخی به این تخریب‌ها است به عنوان نمونه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تُن آسفالت در یک سال در خیابان‌ها و معابر تهران استفاده شده است. اضافه شدن ۱۸ ایستگاه جدید مترو در سه سال گذشته کار‌هایی است که انجام شده است. اینکه بیش از یک هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید از تولیدات داخل به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه شده خود نشان از کار و تلاش در این دوره دارد.

وی اضافه کرد: کشور در چند سال اخیر به دلیل تحریم‌ها دچار مشکلاتی در بحث اقتصادی بوده و روزی که مدیریت شهری تحویل شد، شهرداری تهران چند ماهی با گرفتن وام توانست حقوق پرسنل را پرداخت کند. بودجه ۴۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی پیش از ما مصوب شده بود که به ۳۷ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و ۹۴ درصد آن محقق شد. اما امروز بودجه شهرداری ۱۵۱ هزار میلیار تومان است و تا امروز بیش از ۹۵ هزار میلیار تومان آن محقق شده است.

آخوندی یادآور شد: در حالی که در سال ۱۴۰۰ درآمد از محل ارزش‌افزوده حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان بود در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان رسید. درآمد شهرداری از سال ۱۴۰۳ از محل ارزش‌افزوده نیز بیش از آن چیزی است که شورا مصوب کرده بود. برای امسال متمم بودجه خواهیم داشت و از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان عبور خواهد کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۶۰ درصد بودجه برای تملک دارایی سرمایه‌ای است. همچنین سال گذشته کل بودجه مصوب در ابتدای سال ۷۵ هزار میلیار تومان بود، امسال فقط بودجه حمل و نقل عمومی شهر تهران حدود ۷۴ هزار میلیارد تومان است.

آخوندی اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل با وجود کارشکنی‌های فراوان، شاهد این هستیم که ۲ هزار دستگاه اتوبوس تولیدکنندگان داخلی قرارداد بسته شد و تاکنون یک هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده و قرار است تا پایان سال ۷۰۰ دستگاه اتوبوس باقیمانده تحویل داده شود. البته برای واردات واگن‌های قطار و برقی‌سازی اتوبوس‌ها انجام شد.

به گفته وی، حتی برای اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی وارد شود، برخی با طرح این موضوع و افشای برخی اطلاعات محرمانه و وارد کردن سازمان بازرسی و اطلاعات محرمانه را منتشر کردند، تلاش کردند که این اتوبوس‌ها به شهر اضافه نشود.

وی گفت: در حوزه مترو ۱۸ ایستگاه و ۳۹ کیلومتر خط مترو جدید و ورودی‌های جدید مترو احداث شد و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین که از پیش رها شده بود بازسازی و به ناوگان برگشته است. قرارداد با کشور چین برای بیش از ۶۰۰ واگن بود که اکنون به یک هزار واگن افزایش پیدا کرده و ساخت آنها آغاز شده است و این کار‌ها نشان می‌دهد که پرسنل شهرداری مشغول خدمت در شهر تهران هستند؛ بنابراین باید از این تخریب‌ها و برخی دروغ‌ها و کار‌های ناپسند رسانه‌ای دوری کرد.

اجرای پروژه من شهردارم با مشارکت مردم

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: پروژه‌های من شهردارم ادامه طرحی بود که در ابتدای دوره ششم در کمیسیون برنامه و بودجه در شورا به عنوان طرح رصد شروع کردیم و هدف این بود که حداقل بخشی از پروژه‌ها را مردم تعریف کنند. در مناطق ۲۲ گانه حضور پیدا کردیم و هر موضوعی که نیاز منطقه بود با نظر مردم بررسی شد و در بودجه ۱۴۰۱ آورده شد. شهرداری تهران نیز این مساله را ادامه داد و گرفتن نظر مردم از سال‌های آینده آن تحت عنوان طرح من شهردارم نظم و نظام بهتری گرفت.

آخوندی افزود: درباره برخی از پروژه‌های بزرگ که اعتبار و زمان زیادی نیاز دارد ممکن است مردم در زمان اجرا آن را لمس نکنند و بعد از چند سال برای آنها ملموس خواهد بود، اما بسیاری از پروژه‌های توسعه‌ای محلی رضایتمندی مردم را در محل زندگی آنان به همراه داشته است.

وی ادامه داد: در عصر و شرایطی هستیم که فضای مجازی تلاش می‌کند اذهان مردم را مدیریت و ساماندهی کند، اما یک اتفاقی در دوره ششم افتاده و آن این است که از روز اول فعالیت مدیریت شهری ششم، تخریب‌هایی از بیرون و درون شورا شروع به کار کرده مبنی بر اینکه در این دوره کاری انجام نشده است و بنابراین باید مقایسه کار‌ها را انجام داد.

شهردار منطقه چهار تهران نیز در این مراسم گفت: این منطقه با جمعیتی که حدود ۱۱ درصد جمعیت شهر تهران است و ۶ هزار هکتار حریم و هشت هزار هکتار محدوده منطقه، به نوعی یک تهران کوچک است.

علی‌اصغر کمالی‌زاده افزود: ۱۱۴ هزار نفر از شهروندان برای دومین دوره طرح من شهردارم برای ۱۸۷ پروژه مستمر و ۱۰ پروژه غیرمستمر با اعتباری بیش از ۳۵۳ میلیارد تومان مشارکت و پروژه‌ها را انتخاب کردند تا این کارسازی را انجام دهیم. طرح من شهردارم پلی است بین شهروندان و مسئولان حوزه مدیریت شهری، امیدواریم پروژه‌های دوره سوم من شهردارم در منطقه چهار را نیز به سرانجام برسانیم. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار