تاکید کاظمی بر حل هرچه سریعتر مسائل دانشگاه فرهنگیان-راهبرد معاصر
عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در دروس ریاضی، علوم و سواد خواندن با افت همراه است تهران ۲ درجه سردتر می‌شود | هشدار نارنجی برای ۴ استان تداوم بارش برف و باران در ۷ استان طی امروز و فردا | هوای کشور از این روز گرمتر می‌شود کشف «طلسم درمان سرطان» در حفاری‌های باستانی ترکیه تعطیلی ادارات در سراسر استان کرمان به دلیل برودت هوا ماهواره ناهید ۲ آماده پرتاب شد تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی ۳ شهر کاشان نجات ۱۰ صیاد ایرانی در آب‌های جزایر ویکتوریا آلودگی هوا در ۳ استان دستگیری ۲ عضو شورای شهر شهریار | پای ارتشا در میان است اعلام نتایج پرونده‌های تجدیدنظر آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش/ موافقت با اشتغال و استخدام افراد واجد شرایط دستور رئیس قوه قضاییه برای اعطای مرخصی ۵ روزه به محکومان مسیحی واجد شرایط دادستان کل کشور: رفع فیلترینگ با شروطی انجام شده است مراقب این کلاهبرداری تلگرامی باشید فرمانده یگان محیط زیست: در صورتی که علی‌اکبری توله‌شیر را تحویل دهد با قاضی صحبت خواهیم کرد که حداکثر تخفیف را برای این پرونده قائل شود

تاکید کاظمی بر حل هرچه سریعتر مسائل دانشگاه فرهنگیان

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش گفت: مسائل دانشگاه فرهنگیان در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری به سرعت و با زمان بندی مشخص بر طرف شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۱ دی ۱۴۰۳ - 2024 December 31
کد خبر: ۲۶۷۱۲۱

به گزارش راهبرد معاصر. علیرضا کاظمی در جلسه کارگروه هماهنگی برنامه ریزی تربیت معلم شورای برنامه ریزی وزارت علوم که در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه این کارگروه حلقه اتصال دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: این کارگروه قانونی سیاست‌ها و هدفگذاری‌های پیش رو را مشخص و معین می‌کند و از آنجایی که جایگاه و مرجعیت دارد، می‌تواند برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان را به موازات آموزش و پرورش پیش ببرد.

 

وی با اشاره به جهت گیری‌های این کارگروه، ادامه داد: در این جلسات می‌توان برای برآوردن نیازهای آموزش و پرورش در دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برنامه ریزی کرد.

 

کاظمی تصریح کرد: مصمم هستیم مسائل دانشگاه فرهنگیان در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری به سرعت و با زمان بندی مشخص بر طرف شود؛ زیرا مسائل این دانشگاه بر نظام تعلیم و تربیت مؤثر و ماندگار است.

 

تأکید بر احصای نیازهای آموزش و پرورش در خصوص معلمان چند مهارتی

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر احصای نیازهای آموزش و پرورش در خصوص معلمان چند مهارتی، گفت: باید این طرح در کمیته تخصصی بررسی شود و در صورت تصویب، ضمن آسیب شناسی و بررسی‌های لازم به صورت آزمایشی اجرا شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد طرح‌های آموزشی با ساختارهای اجرایی وزارتخانه مرتبط باشند.

 

کاظمی در ادامه تصریح کرد: امروزه بخش مهمی از برنامه‌های درسی و برنامه ریزی مبتنی بر فناوری روز است بنابراین باید با رویکرد کاربردی به این برنامه‌ها نگاه کرد.

 

وی با اشاره به تعدد آرا در خصوص دروس تخصصی رشته برنامه ریزی در مقطع ارشد، پیشنهاد کرد: کمیته‌ای در دانشگاه فرهنگیان با همین موضوع تشکیل و از نظرات صاحب‌نظران استفاده شود و پس از بررسی توسط اعضای کمیته به جمع بندی برسد.

 

در ادامه جلسه رضوان حکیم زاده معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرد: آموزش رشته ابتدایی در دوره ارشد به صورت تخصصی در دستور کار قرار گیرد زیرا برخی معلمان این پایه آمادگی‌های لازم برای تدریس ندارند.

 

حکیم زاده با اشاره به اینکه معلمان پایه ابتدایی در مناطق بومی و به خصوص عشایری باید از مهارت‌های ویژه‌ای برخودار باشند، گفت: آموزش پایه دبستان کار تخصصی محسوب می‌شود و پیشنهاد می‌کنم تربیت رشته مربی ارشد پیش دبستانی در دانشگاه فرهنگیان در حوزه علوم اجتماعی و انسانی ایجاد و تدریس شود.

 

مصطفی آذر کیش معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به ضرورت احیای این کارگروه، افزود: این کارگروه می‌تواند گسست میان دانشگاه‌های آموزش و پرورش و سازمان پژوهش را برطرف کند.

 

همچنین رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز پیشنهاد کرد: سازمان پژوهش معاونت‌های آموزش ابتدایی و متوسطه در کمیته‌های ذیل کارگروه عضو باشند و سایر معاونان حسب موضوع حضور به این کارگروه دعوت شوند./ مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار