محمدکاظم انبارلویی، فعال سیاسی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» بررسی کرد:

رسانه، ابزار مهم تثبیت پیشرفت‌های کشور

محمدکاظم انبارلویی، فعال سیاسی با بیان غفلت رسانه‌ها در تبیین پیشرفت‌های کشور به ویژه در حوزه صنایع، گفت: بی‌تردید رسانه‌ها بازوی مهم اطلاع‌رسانی به شمار می‌روند و در دنیای کنونی به ابزاری برای نشان دادن پیشرفت‌ها و انتشار چالش‌ها تبدیل شده اند.
محمدکاظم انبارلویی؛ فعال سیاسی
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۳ - 2025 January 23
کد خبر: ۲۶۹۱۲۶

رسانه، بازار مهم تثبیت پیشرفت‌های کشور

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی رویداد ملی «پیشگامان پیشرفت» فرمودند: ما به کار مهم رسانه‌ای نیاز داریم. آیا این پیشرفت‌هایی که شما اینجا گزارش دادید و ما شنیدیم، جوان‌های ما و دانشجویان ما می‌دانند؟ کسانی که مایل‌اند در کشور فعالیت کنند، اثر بگذارند و توانایی‌هایی در خود می‌بینند، آنها می‌دانند که می‌توان یک واحد کوچکی را مثلاً در یک شهر کوچک به وجود آورد و بعد از مدتی آن را به چندین ده برابر افزایش داد؟ پیشرفت این را خبر دارند؟

 

ایشان افزودند: ما در زمینه‌ نشان دادن «پیشرفت‌ها و تحقق آرزوها» کم کاریم. یک کار رسانه‌ای لازم است. این یک فصل جداگانه‌ای است که باید بنشینند در این زمینه بحث کنند و فکر کنند.

رسانه ها در تمام دنیا مشکلاتی که مردم روزانه با آن دست به گریبان هستند، به حاکمان اطلاع رسانی می کنند و این روال تا بخشی در دنیای اطلاعات و رسانه طبیعی است

 

محمدکاظم انبارلویی، فعال سیاسی درباره سخنان مقام معظم رهبری در دیدار تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی و بیان اینکه رسانه ها باید در راستای ثبت دستاوردهای مختلف کشور در حوزه های متفاوت به ویژه صنعت و اقتصاد فعال باشند، به «راهبرد معاصر» گفت: رسانه ها در تبیین پیشرفت های کشور به ویژه در حوزه صنایع و رشد بسیاری که داشته ایم غفلت کرده اند، لذا باید به کار رسانه ای در این حوزه بیش از پیش توجه شود.

 

 

وی افزود: بی تردید رسانه‌ها بازوی مهم اطلاع رسانی به شمار می‌روند و در دنیای کنونی به ابزاری برای نشان دادن پیشرفت ها و انتشار چالش ها تبدیل شده اند. رسانه ها در تمام دنیا مشکلاتی که مردم روزانه با آن دست به گریبان هستند، به حاکمان اطلاع رسانی می کنند و این روال تا بخشی در دنیای اطلاعات و رسانه طبیعی است، اما عبور از این حد طبیعی نشان می دهد دشمن، رسانه را ابزاری برای کنترل افکار عمومی، مهندسی ذهن و اندیشه مردم می داند؛ لذا از رسانه ها برای برجسته کردن مشکلات کشورها سوءاستفاده می کنند.

 

فعال سیاسی یادآور شد: دشمن با سوءاستفاده از ابزار رسانه تلاش کرده است مشکلات ایران را بسیار بزرگنمایی کند. همچنین شاهدیم دشمن از ابزار رسانه برای ایجاد تنفر و رضایت کاذب در جامعه استفاده می‌کند؛ رضایت از دشمن و تنفر از دوست ازجمله فعالیت های دشمن در دو دهه اخیر بوده که تبلور آن در رسانه مشهود است.

 

انبارلویی گفت: در دو دهه گذشته شاهد بودیم رسانه می تواند به ابزار شورش تبدیل شود. رسانه توانسته است به جای مردم فکر کند، به گونه ای که مردم تصور کنند خودشان می اندیشند و القای رسانه ای در کار نیست.

 

وی با بیان نمونه هایی تصریح کرد: در حوزه غرب آسیا سه تحول مثال زدنی است؛ لبنان، غزه و سوریه. در سوریه، دمشق به وسیله القائات رسانه‌های اهریمنی دشمن از هم پاشید، اما در لبنان و در غزه با آنکه ملت های لبنان و فلسطین با پلیدترین رژیم تروریستی جهان مواجه بودند و در پشت و روی صحنه درگیری، آمریکا و ناتو از ارتش تروریستی صهیونیستی حمایت می کرد، شاهد بودیم مردم غزه مردانه بیش از یک سال و سه ماه جنگیدند و دشمن را به زانو درآوردند. بنابراین آنچه که در لبنان و فلسطین شاهدیم ابعاد رسانه‌ای و هوشیاری مردم  و از همه مهم تر استقامت و پایداری آنها برای صیانت از منافع ملی است.

 

فعال سیاسی بیان داشت: ایران در حوزه نظامی پیشرفت‌های محیرالعقولی داشته که بخشی از آن در دو عملیات «وعده صادق ۱ و ۲» رونمایی شد. ایران از نظر سیاسی در ۴۵ سال گذشته همواره در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کرده و توانسته است از آرمان های خود صیانت کند.

 

انبارلویی گفت: مراکز اقتصادی معتبر جهانی مانند بانک جهانی، ایران را بیستمین اقتصاد جهان عنوان می کنند. کشورمان در تولید فولاد، مس، نفت و سیمان رکوردهای فوق العاده زیادی ثبت کرده است؛ اما اگر در زمینه ای برخی مسئولان در حوزه ای نقص در خدمت رسانی داشته باشند، دشمن به سرعت آن را برای ضربه زدن به نظام و ایجاد تصورات منفی در مردم رسانه ای می کند و روی آن مانور می دهد.

ایران از نظر سیاسی در ۴۵ سال گذشته همواره در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کرده و توانسته است از آرمان های خود صیانت کند

 

وی تصریح کرد: برای خنثی سازی توطئه های دشمن علاوه بر اینکه مردم باید آگاه باشند، رسانه ها باید توجه کنند دشمن با استفاده از ابزار رسانه امید و اعتمادشان را نشانه گرفته است، بنابراین رسانه ها باید بیش از پیش هوشمندانه عمل کنند، هرچند خوشبختانه ملت ایران هوشیارانه در برابر توطئه‌های رسانه‌های دشمن حاضر شده اند.

 

 

فعال سیاسی معتقد است: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های بخش خصوصی در حوزه‌های فناوری و توان ساخت داخلی تأکید کردند، با وجود تحریم ها وضعیت خوبی داریم و امیدواریم با رویکرد توجه به بخش خصوصی و توسعه اقتصاد شاهد تحقق اهداف برنامه هفتم و رشد هشت درصدی اقتصاد باشیم.

 

انبارلویی یادآور شد: طبق آخرین آمارهای بانک جهانی، رشد متوسط اقتصاد جهان ۳.۴ و رشد متوسط اقتصاد ایران ۳.۱ است، این آمار یعنی با تکیه بر آگاهی و حضور همیشه در صحنه ملتی که خواهان پیشرفت و توسعه ایران اسلامی است، می توان در بُعد اقتصادی رشد هشت درصدی مدنظر را محقق کرد.

 

ارسال نظر